In welke staat van de VS is de koopkracht het grootst?

Toegevoegd na 43 minuten:
Dus bedoel ik niet te zeggen het hoogste inkomen , maar waar je na aftrek van belastingen enz het meest kan kopen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

District of Columbia, zie het lijstje via de link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Maryland is nu de rijkste staat in de Unie, zoals gemeten door mediaan inkomen van het huishouden, volgens de laatste statistieken van het Census Bureau.

Top 10 rijkste staten in de VS

1 Maryland 65,144 dollar
2 New Jersey 64.470 dollar
3 Connecticut 63.422 dollar
4 Hawaii Hawaii 61,160 61.160 dollar
5 Massachusetts 59.963 dollar
6 New Hampshire 59.683 dollar
7 Alaska 59.393 dollar
8 California 56.645 dollar
9 Virginia 56.277 dollar
10 Minnesota 54.023 dollar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He Menno, je was een seconde later : ) Mijn lijstje is kennelijk ouder?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er staan nu 3 verschillende antwoorden, misschien heb jij wel gelijk hoor . ik heb ook maar wat gegoogeld.
Virginia......

Toegevoegd na 1 minuut:
'slechts' $110,643.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben in ongeveer de helft van de staten geweest, en de goedkoopste staat was Californie. Het grote inwonertal maakt dat een ondernemer met lage prijzen toch voldoende kan verdienen. In Los Angeles bijvoorbeeld zijn er voldoende plekken waar je voor 2 dollar kunt lunchen. Heel eenvoudig, uiteraard, maar voor dat bedrag krijg je in Nederland nog geen halve kop soep.
New York is duurder, en de andere staten vanwege het lagere inwonertal al helemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mediaan jaarlijks inkomen per huishouden (2008)

1 New Jersey $70,378
2 Maryland $69,545
3 Connecticut $68,595

Gemiddeld jaarlijks inkomen per persoon (2006)
1 Connecticut $50,762
2 New Jersey $46,763
3 Massachusetts $46,299
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
illinois!
Met dalende werkloorheid, en toenemende koopkracht...
En Florida.