Ik vind politie, ambulance en brandweer horen samen te werken. Kan niet afzonderlijk omdat ze elkaar nodig hebben. Het moet vallen onder 1 systeem en in handen zijn van de staat. Op zorg mag nooit bezuinigd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voor somige plaatsen waar de aanrijtijd van ambulances meer dan 15 minuten is zou het een uitkomst zijn.
Het gaat vooral om grensplaatsen zoals in baarle nassau daar doet de ambulance er langer over dan 15 minuten om te plaatsen te zijn de brandweer kan er in 5 minuten zijn. dit kan levens reden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de brandweer bestaat in veel plaatsen uit vrijwilligers, en de ambulance wordt aangestuurd vanuit het ziekenhuis.

Hoe had je dat fuseren dan in gedachten? Als ik bel voor brand, staat er binnen 10 min. een dokter op de stoep? En als ik een hartaanval heb, komt er een vrijwilliger van de brandweer?

Nee, geen goed idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is in Frankrijk zo: De secours (tel.nr 118) komt bij branden en autoongelukken. Naar niet als er iemand naar het ziekenhuis moet. Het is dus echt een hulpdienst en geen dienstverlening. Ze hebben ook hartbewakingswagens.
Het werkt erg goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn verschillende disciplines met uiteenlopende trainingen. het lijkt mij dan ook geen goed idee ze samen te voegen. Meer samenwerken lijkt mij wel een goed plan.