waarom zou een verzekering voor hogeropgeleide goed zijn?

promovendum adverteert met: voor hoger opgeleide. Wat is het verschil dan t.o.v. andere verzekeringen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Promovendum legt dit op haar site aldus uit:

"Daarom hoger opgeleiden

Sinds de oprichting van Promovendum richten wij ons al op hoger opgeleiden. Wij hebben daar niet zomaar voor gekozen. Uit ervaring weten wij namelijk dat deze doelgroep zuinig op haar spullen is en daar bewust mee omgaat. Er wordt ook minder vaak schade gemaakt. Dat verklaart onze keuze voor deze specifieke doelgroep. Want daarom kunnen wij verzekeringsproducten bieden met uitstekende voorwaarden én tegen een zeer scherpe premie. Vaak zelfs de laagste premie van Nederland!"

Toegevoegd na 6 minuten:
Of deze:

"Waarom kan Promovendum een lagere premie voor schadeverzekeringen bieden?

Uit verzekeringscijfers blijkt dat mensen met middelbare- of hogere opleiding, óf mensen die in een organisatie werkzaam zijn op middelbaar of hoger niveau, in geval van hun schadeverzekering minder vaak een schade indienen bij hun verzekeraar dan mensen die niet in deze groep vallen. Daarom ontvangt deze groep voor haar schadeverzekeringen (auto, woonhuis, inboedel, aansprakelijkheid, doorlopende reis en annulering) gegarandeerd een lagere premie bij Promovendum."
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
raar. hoger opgeleid is (meestal) neer verdienen. meer verdienen is (meestal) minder op de centen Letten. gaat iets stuk... kopen we toch een nieuwe.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Kopen we toch wel een nieuwe"
Dus wordt het niet opgegeven aan de verzekering?
Computoon
9 jaar geleden
Zou zomaar kunnen. En dat niet-declareren houdt de premie laag...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alleen geldt voor in elk geval de zorgverzekering dat voor het basispakket een acceptatieplicht is. En het lijkt me sterk dat een verzekeraar voor andere verzekeringen iemand mag uitsluiten vanwege hun opleidingsniveau. Wat dat betreft is het veel geblaat, maar weinig wol: iemand met alleen lagere school kan er gewoon een verzekering afsluiten. Persoonlijk vind ik het vreemd dat met hun reclame de suggestie wekt dat dit niet het geval zou zijn. Je zou kunnen stellen dat dat net zo goed een vorm van discriminatie is als wanneer ze iemand wél daadwerkelijk zouden weigeren vanwege zijn of haar opleiding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind het een vorm van discriminatie.
Computoon
9 jaar geleden
Net nog even op de site gekeken: de basiszorgverzekering van hen is voor iedereen toegankelijk.
Verder lijkt het mij niet verboden wat het bedrijf doet: men bepaalt zelf de voorwaarden waaraan iemand moet voldoen die gebruik wil maken van haar diensten. Er zijn bedrijven en instellingen die mensen boven en onder bepaalde leeftijden kortingen geven. Dat mag ook. Korting geven omdat je schadevrij rijdt (discriminerend t.o.v. brokkenpiloten) mag een autoverzekeraar ook.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
@JordyRulez dat dacht ik dus ook meteen. Ze kopen zelf wel nieuwe spullen. Verzekering duurt te lang.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus conclusie ze declareren minder bij de verzekering zodat de premie niet zo hoog hoeft te zijn.
Computoon
9 jaar geleden
Zo wordt het inderdaad door de verzekeringsmaatschappij 'verkocht'.
Promovendum doet wat anderen ook doen: roepen dat je de goedkoopste of beste bent en hangt daar dan een vlag aan, bijv. de hoger opgeleide.
Of de claim ook klopt valt te bezien.
Even een prijsvergelijk op het net:
Basisverzekering bij Promovendum 81,90 per maand, bij Zekur 80,25 per maand, dus daarmee is Promovendum niet goedkoper.
Bij andere verzekeringen zijn er meer variabelen.