Zijn zorg-verzekeringsbedrijven verplicht een papieren polis te leveren?

ik begreep van een verzekeringsmij. dat ze geen papieren polissen meer leveren en iedere klant e-mail moet hebben, anders kun je er geen verzekering meer afsluiten.

Toegevoegd na 5 dagen:
bij een aantal verzekeringen zijn papieren polissen helaas niet meer te verkrijgen, alleen nog een digitale, een verarming voor hen die geen pc hebben/willen en geen keuzevrijheid tussen papier of digitaal. jammer.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
SimonV
9 jaar geleden
Verzekeraars waren dit wel verplicht, maar nu niet meer.
Hier tegenover staat dat je premie iets lager is.

Antwoorden (1)

Ja. De klant kan echter kiezen voor een digitale, die is al enkele jaren toegestaan. De digitale moet bewaard kunnen worden en voorzien zijn van een digitale handtekening.
Computoon
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Duidelijk! Plus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bij een aantal verzekeringen zijn papieren polissen helaas niet meer te verkrijgen, alleen nog een digitale, een verarming voor hen die geen pc hebben/willen en geen keuzevrijheid..