Hoe zijn in Nederland de inkomensverschillen verdeeld?

Dus bijvoorbeeld 2 niveau's onder de modaalgrens en 2 of 3 niveau's erboven.

Toegevoegd na 1 uur:
N.a.v. van een reactie:
Met inkomensverschillen bedoel ik jaarlijkse inkomsten zoals salaris of uitkering.

Toegevoegd na 1 uur:
De niveau's:
1.Bijstand
2.tot 26000 euro bruto per jaar.
3.Modaal
4.tot 2 keer modaal
5.tot Balkenendenorm
6.alles wat erboven zit

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

In de bron een website van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) waarop de inkomensverdeling van Nederland staat in een mooie grafiek waar je zelf aan kunt geven wat je getoond wil hebben. Het is namelijk door middel van je vraagstelling niet mogelijk om eenduidig antwoord te geven, heb je het bijvoorbeeld over besteedbaar inkomen of niet? Enig eventueel minpuntje van de site is dat het tot 100.000 of hoger gaat. Na de 100.000 grens is er dus geen specificatie meer van hoe dat verdeeld is. Tot de Balkenendenorm zul je het dus niet precies kunnen krijgen. Misschien is er elders op de website van het CBS meer over te vinden. Succes!