Waar mag een dakloze slapen zonder de wet te overtreden?

Dan bedoel ik niet de nachtopvang voor daklozen.
Maar je mag niet op straat slapen en je mag ook geen tent ergens neerzetten dus waar kan een dakloze slapen zonder de wet te overtreden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.9K

Het beste antwoord

De dakloze kan het beste een slaapplaats kiezen op particulier terrein, anders kan hij gestraft worden voor landloperij. Als hij in een hooiberg, een schuurtje of - nog beter ivm de warmte - in een stal slaapt is er niet veel aan de hand. Pas als de dakloze wordt weggestuurd, moet hij/zij gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Officieel nergens. Maar vaak wordt het wel toegestaan door de politie. Aangezien ze bijna geen geld hebben en geen adres, heeft beboeten niet zoveel zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kraken lijkt mij één van de laatste mogelijkheden die hij nog heeft, als hij een dak boven zijn hoofd wil
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan niet meer, en dus weer legaal. Weer een probleem de wereld uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan dus zo de politiek in, die hebben ook allemaal van die schijn oplossingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben van de nieuwe wind, en het geloof is het eerst wat ik afschaf in de politiek. Alleen atheïsten komen er nog in (:
Volgens de wet nergens. Het valt onder landloperij en ev. bedelarij. Dit is een misdrijf volgens de wet. Toch wordt e.e.a. gedoogd en wordt er weinig opgetreden zolang er geen overlast wordt veroorzaakt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Landloper
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amsterdam station!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de wet nergens. En wetteloosheid verergert het probleem van daklozen.

gelukkig wordt meestal een oogje dichtgeknepen .... en in het ergste geval belanden ze in het staatshotel ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de wet nergens.
Maar het gebeurt wel dat ze slapen onder bruggen op
stations in portieken, maar als de politie zegt dat je weg
moet, dan moet je verdwijnen.
Het beste is bij b.v boeren in de schuur , maar je moet
je natuurlijk wel gedragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een huis of wat anders waar hij slapen kan als de dakloze voor die tijd toestemming heeft gekregen om daar te slapen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de bossen,opvangcentras,bij mensen thuis,een grot en in een boot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nergens, want als hij ergens slaapt waar het mag (dus zonder de wet te overtreden) is het geen dakloze meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij ons wordt het toegestaan dat ze slapen op het strand
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een parkeerplaats langs de autobaan.
Het is niet verboden om als dakloze een auto te hebben.
Op de parkeerplaats mag je tijdelijk rusten,in de auto.
Maar het zal geen dagelijks gebruik moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitsluitend bij de nachtopvang het Leger des Heils. Maar daar kan men meestal niet elke nacht terecht. Dus in de andere nachten moet moet men officieel wakker blijven.