Ieder mens heeft een soft-spot oftewel een zwakke plek. Hoe ga je daarmee om?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De soft-spot is daar waar ik te chanteren ben, te beïnvloeden ben... Kleine kinderen hebben dat snel door, nog voor ze 2 jaar zijn kunnen ze de ouders op de soft-spot raken... En het enige dat ze doen is de ouders een spiegel voorhouden, meer niet... En bijna niemand wil geraakt worden op je zwakke plek... Dus iedereen beschermt die angstvallig...

Het beste antwoord

Je valkuil geeft eigenlijk je talent aan.

Op het moment dat je je talent -nog- niet onderkend, zal het je valkuil zijn.

Zo zijn er mensen die een diepe gevoeligheid hebben.
Zij voelen intenser dan gemiddeld.
Het talent in deze, is het 'aanvoelen' van de waarheid.

Op het moment dat zij hun eigen fijn-gevoeligheid niet als zodanig erkennen, en hun gevoeligheid niet inzetten en benutten (en daardoor dus negeren, ombuigen of zelfs afwijzen), keert het als het ware tegen ze:
Dan worden alle -in eerste instantie fijne en subtiele - gevoeligheden bij elkaar opgekropt en komen uiteindelijk zeer 'temperamentvol' of driftig en zelfs Boos en Hard tot uiting....

Het gaat erom dat je je talenten herkend en erkend!
Je kunt ze vaak beter of makkelijker vinden vanuit de valkuil.
Die ligt vaak namelijk veel meer aan de oppervlakte.
Het talent zelf is veel bescheidener!

Dus,
wat is datgene dat je kunt herkennen als jouw eeuwige bottelneck?
Waar ben je vaak voor afgewezen?
Wat wijs ze zelf in je af?

Kijk ernaar en ondervind wat het talent is dat je hiermee ondergesneeuwd laat!
Het zit geduldig op je te wachten, tot je er klaar voor bent!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een waarheid als een koe! Aan den lijve ondervonden ook. Dikke dikke plus!

Andere antwoorden (5)

ik heb een enorme zwakke plek voor dieren.
hoe ik daarmee omga?
ik kijk geen programma's of filmpjes met dierenleed, ik weet dat dat me niet loslaat.
verder werk ik bij de dierenambu en een vogelasiel, zodat ik het gevoel heb dat ik verschil maak.
en uiteraard heb ik 5 katten in huis genomen, waaronder diverse kneusjes.
14 jaar geleden
Er rekening mee houden, bij mij is het mijn rug, ben ik druk, overbelast ik mezelf, kan ik rekenen op een flinke rugpijn. Ook is het wel eens andersom , krijg ik vage rug klachten dan weet ik dat ik een stapje terug moet doen terwijl ik helemaal niet door had te druk te zijn.
Zie het als een alarm belletje van je lichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bedoelt : hoe ga ik om met m'n eigen softspot : zodra je het je realiseert, kan je wat waakzamer zijn, als andere mensen (te) dicht in de buurt ervan zijn. Het is helemaal niet verkeerd om op sommige gebieden kwetsbaar te zijn : dat maakt je mens, maar in sommige situaties zal je je een beetje moeten wapenen tegen misbruik.

Als mensen je softspot ontdekken, hangt het van de mensen af, hoe zij ermee omgaan : er zullen er zijn, die het met omzichtigheid en begrip benaderen en er rekening mee willen houden, maar er zullen er ook zijn, die hun stijgijzers onder hun schoenen doen, vóór ze erop gaan staan, zodat ze je de maximale hoeveelheid pijn kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ je van mij
Waar ik niet tegen kan is armoede, dat klinkt misschien
gek in deze tijd, maar er zijn mensen die (om wat voor
reden dan ook) moeten rondkomen met een minimum
uitkering,en dat valt vaak niet mee.
Als ik hiermee geconfronteerd wordt dan wil ik altijd
helpen, maar ik moet mijzelf hiertegen ook beschermen,
omdat ik weet dat je niet iedereen kan helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je er bewust van bent, kun je het ook beter controleren. Laat het toe, het helpt je bij het relativeren. Zonder zwakheden is een mens niet in balans.