Omdat het een inbreuk is op onze privacy... Als je gefilmd wordt, dan voel je je niet vrij... Als je gefotografeerd wordt en ze zetten je foto ergens op een site of in een blad, dan ben jij niet vrij... En de wetgever beschermt je ervoor... Je mag weigeren gefilmd te worden of op foto gezet te worden...

Het is een inbreuk op je privacy...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo ben je niet vrij als iemand je foto op internet zet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En je mag meestal niet weigeren op de foto gezet te worden of te worden gefilmd, vooral niet als de overheid het zelf doet, dus dat slaat ook alweer nergens op.

Andere antwoorden (10)

omdat veel mensen daar om vragen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon terug kijken,dan heb je nergens last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat we dan het gevoel hebben beoordeeld te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ze echt lang zitten te staren dan heb ik het idee dat er iets is waardoor ze zo kijken. bv dat ik vogelpoep ofzo op mijn jas heb ofzo. hihi dan zit ik te denken wat zou er kunnen zijn.
licht er natuurlijk ook aan op wat voor manier ze kijken. ze kunnen ook kijken omdat ze me mooi vinden natuurlijk
14 jaar geleden
onzekerheid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gewoon vervelend als iemand aan je zit te kijken. Want dan denk je gelijk dat die ook iets over zegt. Misschien wel (zo wat een sukkel) of ( so wat een lekker ding zeg).
Maar ik zeg altijd, ken je 't zien. Hihi...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt toch wel een beetje aan de situatie.

Als ik ergens mee bezig ben waar ik 100% verstand van heb dan voel ik mij daar zeker over en maakt het mij niets uit dat mensen naar mij kijken. Ik ga rustig doen en men brengt mij niet van de wijs.

Maar als ik iets bijvoorbeeld aan het doen ben waar ik niet zoveel verstand van heb en iemand gaat naar mij zitten kijken dan word ik daar nerveus/onzeker van. Dat is enorm irritant.

Dus in onzekere situaties, of op momenten dat mensen niet lekker in hun vel zitten is het zeer irritant wanneer je bekeken wordt. Het maakt de mens dan onzeker en nerveus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan voelen we ons niet vrij. We voelen ons ook beoordeeld. We worden onzeker van wat de kijker misschien denkt. Wat moet dat mens van mij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je bekeken wilt worden. Door die leuke mannen dan, voor hun zal je je leuk aankleden. Misschien wel spannend aankleden.
Dus die leuke mannen zal juist de bedoeling zijn.

Echter zal je dan ook worden bekeken door de niet leuke mannen, door de engerds. Dat hoort er nu eenmaal bij.

Je wilt bekeken worden, je wilt gezien worden. JIJ wilt gezien worden, niet je lichaam als een lustopject. Toch denk je dat je spannend eruit moet zien om op te vallen. Kennelijk is dit te spannend, want je uitstraling roept een hele andere fantasie op bij de mannen dan dat je wilt.

Dus wil je niet bekeken worden, dan zal je een andere uitstraling moeten aannemen.
Terug naar de tekenkamer.

Ik ga ervan uit dat je vrouw bent en dat je door mannen wordt bekeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gisteren werd ik nog bekeken in een restaurant helemaal uitgecheckt door 3 mannen (ik zat er met mijn eigen man) ik vond dat idd vervelend en vroeg me af waarom

de reden is dat je niet meer op je gemak bent en je in je privacy aangetast wordt zeker als zo'n stel kerels alle vrouwen zitten uitchecken

je zult ook zeker vrouwen hebben die dat wel wenselijk vinden...