Ik heb vaak ruzie met mezelf, wat kan ik daar aan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede psychiater zoeken?

Het beste antwoord

Terug slaan!

Toegevoegd na 54 minuten:
Onze hersenen bestaan uit twee helften, een linker en een rechter, bij sommige mensen waar te nemen als twee personen, twee karakters, twee eigen ik's.
Zo kan het gebeuren dat de twee het niet met elkaar helemaal eens zijn en ontstaat er een tweestrijd!
Zo erg zelfs dat je het als ruzie met je eigen kan ervaren.
Zolang je nog niet bewust bent van dit soort zaken, kan er nog wel even ruzie met je eigen voorkomen.
Je zal moeten leren dat ze ook met elkaar samen kunnen werken en dan is het een pluspunt.
Maar dat is een lange weg.
Eerst aanvaarden dat het zo is, dan proberen te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Goedmaakseks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weeg de argumenten van beide partijen, en zorg dat daar een realistisch compromis in gevonden gaat worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet zo gillen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer je eens in jezelf te verplaatsen...
14 jaar geleden
Ga voor jezelf na welke gedachten er bij je opkomen als je zo'n irritatie voelt.
en wees niet te streng voor jezelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer goed maken met jezelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het maakt niet uit, een van jullie twee wint... Dus daar hoeven jullie niet verdrietig om te worden...

En het gaat wel weer over...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk naar de overeenkomsten, niet naar de verschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lange wandeling maken en jezelf thuis laten,dan kunnen jullie beiden afkoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Samen een biertje drinken ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien erg zinvol om jezelf eens complimentjes te geven? I.p.v. boos worden op jezelf!

Behandel je zelf eens zoals je een ander zou behandelen of een kind, wees vooral vriendelijk voor jezelf!
Dan pas houdt het op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Seg tegen je zelf, dat je geen ruzie wilt hebben is helemaal niet nodig. Ok ruzie met iemand anders kan nog wel. Maar met je zelf, is alleen maar schade aan je zelf brengen, en dat is ech niet nodig. Geloof mij maar. Ik praat uit eigen ervaring. Er is echt geen reden om met je zelf ruzie te hebben. Scheider mee uit.. Doe niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieverd, niet te zwaar aan tillen.

Wie wat bejaard, die beeft wat...

;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1;-)
Negeren...
Pluk een roos..
tot 10 tellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens na waarover... en wie van jou er dan in wat voor situaties meestal gelijk heeft... je rationele ik of je gevoels ik...

En dan gewoon die taken zo verdelen dat je steeds het meest gschikte ikje voorang geeft... dan is ruzie niet meer nodig.... veel succes allebei...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geen ruzie noemen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alles relativeren