de mannen die langdurig op kruistocht gingen, wilden zo voorkomen dat hun vrouw ondertussen met andere mannen aan het figuurzagen ging.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat de mannen niet te vertrouwen waren, alleen daarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kuisheidsgordel is een soort onderbroek, veelal van metaal, die dient om geslachtsgemeenschap en masturbatie onmogelijk te maken.

Historie

Ridders die vroeger ten strijde trokken, trokken hun geliefden een kuisheidsgordel aan zodat die geen seksueel verkeer zouden hebben. Plassen is echter wel mogelijk. Middeleeuwse kuisheidsgordels zijn van ijzer en hebben een hangslot, waarvan de ridder in kwestie uiteraard de sleutel bewaarde.

De oudst bekende afbeelding van een kuisheidsgordel stamt uit 1405, in Bellifortis van Konrad Keyser von Eichstatt, een boek over de militaire techniek van die tijd.

Modern gebruik

Ook tegenwoordig worden nog kuisheidsgordels gebruikt, o.m. als onderdeel van BDSM. Naast roestvrij staal wordt ook wel leer of plastic toegepast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten alle andere geven anwtwoorden wat het dus vooral ook was het om te voorkomen dat de vrouw niet zwanger zou worden van een ander, dus niet alleenals zw lang weg waren op kruistochten.
Stel je voor dat je een kind van een ander groot moet brengen, of erger nog dat een onrechtmatig kind je adelijke titel zou krijgen.
* Gelukkig zijn er tegenwoordig dna testen ;-) scheelt een hoop ongemak voor de vrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kuisheidsgordel
` kuis - heids - gor - del de -woord (mannelijk) kuisheidsgordels vroeger voorwerp dat om het onderlichaam van een vrouw werd bevestigd door een echtgenoot die langdurig uithuizig was en ontrouw door die vrouw wilde voorkomen
gevonden op http://www.woorden.org/woord/kuisheidsgo

Kuisheidsgordel
Een `kuisheidsgordel` is een soort onderbroek, veelal van metaal, die dient om geslachtsgemeenschap en masturbatie onmogelijk te maken.
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Kuisheidsgordel