waarom worden buitenlanders onderschat in een ander land dan het land van herkomst

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat ze de taal niet helemaal goed spreken, daarom... En dan denken ze dat die niet intelligent is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is niet altijd zo.
In de buitenlanden waar ik werkte werden mij bovenmenselijke kennis, vaardigheden en onmetelijke rijkdom toegeschreven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zult je vraag dus iets preciezer moeten stellen. Het zal te maken hebben met een dominante cultuur in het ontvangende land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze niet goed Nederlands spreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat geldt alleen voor buitenlanders die werkschuw zijn en die vinden dat ons aan hen aan moeten passen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is niet waar. Ik ken academisch opgeleide buitenlanders die graag willen werken, die constant onderschat worden en behandeld worden alsof ze achterlijk zijn.
Grieken en Romeinen deden dat al. Mensen die ze niet konden verstaan en alleen klanken uitbrachten die in hun oren als "bar bar" klonken werden barbaren genoemd en werden geacht geen enkele beschaving te hebben.