Wat doen als een vriendschap nog maar van 1 kant komt?

Mijn beste vriendin is verhuist en gaan samenwonen, nu zie en spreek ik haar minder. Ik sms of msn regelmatig naar haar om weer eens wat af te spreken maar krijg daar geen echt antwoord op,(laatste keer dat ik haar echt sprak op msn was 9 februari) Heb al is aangegeven dat ik haar mis, haar reactie was dat ze haar aandacht nu ook moet verdelen tussen vriend, mij en families. En gelijk daarna vertelt ze dat ze met haar vriend en zijn vrienden is wezen stappen! Ze smste laatst een keer, of haar hond kon komen logeren een paar dagen..... krijg het idee dat ik alleen daar voor nog goed ben. Is het beter om dan maar helemaal het contact te verbreken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.7K

Antwoorden (10)

Het onderhouden van vriendschappen op afstand is altijd lastig. Indien de vriendschap van 1 kant komt dan kan je je altijd afvragen of het nog zin heeft. Het moet van beide kanten komen anders zal het niet werken. Het is voor haar ook een eer dat ze jou als vriendin mag hebben, graag of traag.
In dit geval zou ik toch nog een keertje op die hond gaan passen. Geef haar nog een kans, misschien had ze het echt druk en meende ze het niet zo slecht met je. Ze heeft toch aan jou gedacht om op haar dierbare hond te passen. Kijk het nog even aan en zie hoe ze is als je op die hond moet passen.
Als je daarna nog veel moeite hebt om iets met haar te kunnen doen en ze vraag je opnieuw om op die hond te passen...............dan wordt het te gek.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vriendschap kan tegen een stootje.
Je vriendin heeft nu inderdaad andere dingen aan haar hoofd. Dat wil niet zeggen dat ze jou niet meer als vriendin wil, anders had ze niet gevraagd om op haar hond te passen. Bovendien hoef jij dat niet te doen, dat is ook je eigen keuze!

Laat haar even een tijdje met rust, zodat ze haar draai in haar nieuwe leven kan vinden. Een vriendschap betekent niet dat je elkaar vaak moet zien. Je kunt elkaar soms een jaar niet spreken en dan het contact weer oppakken.

Mensen hebben soms even afstand nodig, dat moet je respecteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een bittere pil voor je, vooral omdat je haar beschrijft als je 'beste' vriendin.
Het gebeurt helaas vaker : een verhuizing alleen kan er al de oorzaak van zijn dat een vriendschap minder hecht wordt, omdat je tijd verliest aan het reizen, en daardoor dus automatisch elkaar minder gaat zien en spreken, en dat je elke keer méér tijd nodig hebt om bij te praten.
Als er dan ook nog een partner de hoofdrol gaat spelen in het leven van je vriendin, gaat het langzaam over met de vriendschap.

Het ligt aan de prioriteiten, die je vriendin stelt.
Verstandig is het natuurlijk niet, want mannen komen en gaan, maar een goede vriendin blijft altijd een goede vriendin.
Dit heeft zij duidelijk nog niet ontdekt of erkent.

Aan jou de keuze. Óf je laat de storm van nieuwigheid van het samenwonen gelaten over je heenkomen, en wacht rustig af, tot ze weer 'normaliseert', óf je concentreert je op je andere vrienden/vriendinnen, en schrijft haar 'af'.
Of je doet het allebei : je gaat gewoon door met je eigen leven, en mócht zij je vriendschap ooit weer nodig hebben, dan ben je er weer voor haar.

Maar je hoeft je niet te laten gebruiken als 'hondenoppas' of andere hand- en spandiensten, als zij verder niets meer in jullie vriendschap investeert.

Net als in de liefde moet het ook in een vriendschap van twéé kanten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gevoel volgen.

Helaas is het in het leven een komen en gaan van "echte" vrienden en kun je ze op 1 hand tellen.

Echte vrienden blijven en laten je nooit vallen. Dus ga je kostbare energie niet verspillen en zeg eerlijk wat je voelt.
Echte vrienden moeten alles tegen elkaar kunnen zeggen. Begrijpt zij dit niet; dan weet je hoe laat het is.

Het is pijnlijk maar zonde van je liefde, energie en kostbare tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vriendschap is een verbintenis,
die KAN niet van 1 kant afkomen.
Dan is het per definitie geen vriendschap meer.

Hier is ook wel iets anders aan de hand;
De gehele situatie is veranderd: Zij is verhuist (woont verder weg!) EN heeft een vriend (die haar aandacht opeist).

Ik denk dat je je het beste kunt bedenken dat de relatie die jullie hadden aan het veranderen is.
(het is niet meer zoals het was)

Het is niet per definitie over, laat haar eerst even wennen aan de nieuwe omstandigheden,
en wen overigens zelf ook even.
De verandering is n.l. voor jou het minst voordelig uitgepakt!

Je mag best even sikkeneuren en balen, maar maak het niet groter dan het is.

Jullie relatie verandert? verander dan eens mee!
(wees een boom, die waait ook met de wind mee, anders viel die bij elke vries om! pok!)

succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houd het contact aan, maar op een laag pitje. Op een gegeven moment is ze een beetje uitgekeken op die vriend en dan staat ze weer voor je open.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan hoe jij bent, en ik kan niet precies inschatten wat er allemaal gebeurd is. Voor hetzelfde geld heb jij ook dingen gedaan of gezegd waardoor zij de vriendschap op een laag pitje heeft gezegd, dat kan ik niet beoordelen.

Maar als het zo is als je beschrijft dan zou ik er heel snel al klaar mee zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat het maar wat afkoelen tot een laag pitje, ze heeft het nodig of durft jou niet te zeggen dat ze geen zin meer in die vriendschap heeft.
Als ze je echt nodig heeft komt ze vanzelf weer bij je terug en zo niet dan is ze je vriendschap niet waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een goede reden om te stoppen met die vriendschap... Het kan maar heel even van één kant komen en dat valt het kapot...

Sterker nog, weet dan dat het nooit ECHTE vriendschap was, want die gaat niet stuk om een verhuizing...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is onnodig de vriendschap officieel te verbreken. Laat het gewoon op een laag pitje staan, nodig haar bijvoorbeeld wél uit op je verjaardag, feliciteer haar op háár verjaardag, maar maak verder geen afspraken. Dat is nu haar taak..

En buiten dat.. vrienden komen en vrienden gaan.. No worries! Helemaal op de leeftijd dat ze gaan samenwonen, verhuizen etc wil het wel eens veranderen..

Misschien als jullie straks beide bijv. kids hebben, hebben jullie meer gemeenschappelijk en spreken jullie vaker af.

Staar niet blind op deze ene vriendin, ga op zoek naar nieuwe contacten of versterk je huidige! Succes!!