Waar staat ''Z water'' (het staat op de afbeelding) voor?

dit bordje staat al jaren naast dat kanaaltje en ik vraag me al die tijd al af waar dat voor staat en een antwoord op mijn vraag zou geweldig zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K
Amadea
10 jaar geleden
Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/overig/heten-gele-vierkante-borden-zwarte.366909

Het beste antwoord

Dat is een zogenaamd zinkerbord. Dat geeft in dit geval (water) aan dat op die plek een waterleiding de watergang op die plek ondergronds kruist.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
leuk, dit heb ik me eigenlijk ook altijd afgevraagd bij het fietsen langs de hoofdvaart! plusje
Poet
10 jaar geleden
Is handig als waarschuwing voor baggeraars die af en toe alle slib / sediment / oude fietsenrommel / vervuilde waterbodem weggraven
Poet
10 jaar geleden
http://assets.catawiki.nl/assets/1/a/9/c/a9c347d0-1a0e-012b-985d-f5c6b2a918e0.jpg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tnx

Andere antwoorden (1)

Volgens mij zoet water