Hoe kan het dat je veel hoort van eenzaamheid van mensen maar als je hiernaar zoekt je deze mensen of een instantie niet kunt vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom denk je dat ze eenzaam zijn... :-)
ronron1212
10 jaar geleden
Ja hoe zoek je dan?
Poet
10 jaar geleden
Vraag eens bij een kerk, een maatschappelijk werker, politieagenten, huisarts.
In redelijk nieuwe wijken (gebouwd na plm 1975) zul je minder kans hebben. Daar heb je vooral gezinnen t/m 50-ers.

Antwoorden (2)

Iedereen weet dat dit probleem er is, alleen er wordt te weinig aan gedaan. Omdat deze mensen weinig of niet naar buiten gaan, geen sociale contacten hebben en daardoor hierover niet praten met de medemens. Het probleem is groot, als je echt wil helpen ga dan eens naar een bejaardentehuis of verzorgingstehuis en meld je aan als vrijwilliger. Probeer dan, daadwerkelijk iedereen bij de activiteiten te betrekken en ga eens op bezoek bij de mensen, die niet naar de activiteiten komen. Zorg dat de leiding daar ook aandacht aan gaat besteden, zeker in deze huizen wordt er teveel bezuinigd, waardoor er voor dit soort belangrijke zaken geen tijd meer is, maar wat keihard nodig is. Ook in bejaardentehuizen zitten veel eenzame mensen, die contactschuw zijn geworden, of wantrouwend, of mensen met een beperking, of mensen die gepest worden door de medebewoners. Die mede hierdoor en het gemis van familie of partner, altijd alleen zijn..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Type eens in op google: buddy gezocht. Moet je eens kijken wat je tegen komt! Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes