Wie zijn in Nederland de armste kinderen tussen 4 en 9 jaar?

Ik wil dit jaar rond de feestdagen graag weer mijn bijdrage leveren. Dit Door bijvoorbeeld bij jonge kinderen waarvan ouders geen cent te makken hebben of überhaupt geen ouders meer hebben, zakken cadeautjes langs te brengen of een uitgebreid feestmaal neer te zetten ofzo.

Ik vind het alleen erg lastig te beoordelen welke groep kinderen tussen de 4 en 9 jaar het in Nederland het zwaarst hebben.
Bijvoorbeeld;
-kinderziekenhuizen (al wordt hier volgens mij al veel speelgoed en tijd gedoneerd, vooral rond de feestdagen. )
Gasthuizen ( al worden deze volgens mij al behoorlijk stevig gefinancierd )
-immigranten opvang.
Psychiatrische inrichtingen.

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met plekken waar kinderen het erg slecht af gaat in Nederland en dit soort bijdrage rond de kerst het meest gewaardeerd wordt.. of te wel waar zitten de meest hulpbehoevende kinderen van Nederland volgens jullie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Asielzoekers. Vooral de kinderen die in de gevangenis zitten. Soms echt jaren.
Kijk bijvoorbeeld in Rotterdam, daar zitten veel asielzoekerskinderen in de gevangenis.

Die kinderen zitten daar omdat de ouders uitgeprocedeerd zijn en omdat ze niemand hebben waar ze de kinderen kunnen onderbrengen of ze willen niet dat ze in een kindertehuis komen. Maar die kinderen kunnen daar niets aan doen.

Maar je moet wel goed informeren of je zomaar mag doneren, want die kinderen leven onder dezelfde strenge regels als hun ouders, je mag dus niet zomaar alles geven.

Toegevoegd na 4 minuten:
Lees dit b.v.
http://www.geenkindindecel.nl/getimage.php?type=file&id=87

Toegevoegd na 20 minuten:
andere publicaties:
http://www.geenkindindecel.nl/?ac=Publicaties