Waarom is het land israel geen islamitisch land? En hoe is dit verschil ontstaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

De Joden zijn de nakomelingen van Abraham, Izak en Jacob.
De arabieren, moslims zijn ook nakomelingen van Abraham maar via zijn zoon Ismael.
Ismael werd echter verwerkt via de slavin Hagar door Abraham.

God beloofde volgens de Bijbel het land Israel aan de Joden, via Izak en Jacob.
De moslims geloven echter dat de belofte via Ismael en Mohamed verloopt.
De Joden verwerpen Mohamed als profeet.
Er is dus verschil in geloof en visie.

De Joden werden 2000 jaar geleden uit hun land verdreven door de Romeinen.
Zij werden voor 2000 jaar uitgespreid (diaspora) over de vele volken en vele malen vervolgd met als dieptepunt de Holocaust.

Na de tweede wereldoorlog keerden de overgebleven Joden massaal terug naar Israel.
Daarvoor probeerden zij grond op te kopen, maar de groot moefti van Jeruzalem
sloot een pact met Hitler om de Joden ook daar uit te roeien.
Na de Oorlog stond de Verenigde Naties toe dat Israel werd gesticht en erkende dit.
De moslims zijn hier niet blij mee, want Islamitisch grondgebied werd in bezit genomen door Joden. Dit zette veel kwaad bloed in de regio en resulteerde in
meerdere oorlogen die Israel verrassend wist te winnen.

Het oude conflict tussen Izak en Ismael speelt nog steeds.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat het joodse volk al in het huidige Israel woonde toen de islam nog niet bestond.
Computoon
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Bron?
Computoon
10 jaar geleden
De islam is ontstaan in de 7e eeuw. Joden waren er al ver voor het begin van onze jaartelling. En op zeker moment trokken ze na een periode van slavernij in Egypte naar het Beloofde Land.
ronron1212
10 jaar geleden
Dat niet hun land was. Een land door god beloofd maar door andere bewoond.
Het land Israel is het thuisland van de joden. Joden zijn niet islamitisch, maar joods. Dit in tegenstelling tot de omringende volkeren. Die waren grotendeels heidens (Arabie), christelijk (Egypte, Syrie, Libanon, Turkije), zoroastrisch (Iran), etc. en hebben zich later in meerderheid tot de islam bekeerd. De joden zijn joods gebleven en dat is na de herstichting van de joodse staat niet veranderd.
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Bron wat het beloofde land was reeds bewoont. lees de geschiedenis.