Buurvrouw befaald geen hondenbelasting met drie honden hoe moet je dat door geven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoezo moet JIJ dat doorgeven? het zijn toch niet jouw honden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, ik vind het ook oneerlijk dat hondenbezitters wel moeten betalen en katteneigenaren niet, terwijl de meeste hondeneigenaren de uitwerpselen gewoon opruimen ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou gast, ik ben blij dat ik geen moraalridder als jij naast me heb wonen. Meestal stuurt de gemeente controleurs langs, van deur tot deur, en komen ze er na verloop van tijd zelf wel achter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind een moraalridder niet iets slechts. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Als de een moet betalen voor zijn haar honden moet de ander dat ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begrijp wel waarom je zoiets wilt doorgeven. Als iedereen betaalt, kan het tarief bijvoorbeeld naar beneden. Daarnaast is het algemeen bekend dat je hondenbelasting moet betalen, dus het niet doen is fraude (of ontduiking of welke term erbij hoort). Dat zou je toch ook doen als iemand onterecht bijstand int?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pils refereert dat hondenbezitters de afval vaak opruimen. Op de plaats waar veel honden uitgelaten worden misschien wel voor het oog van die andere hondenliefhebbers, maar 2 a 300 meter verder daar vindt je alle hondenpoep in een plastic zakje gewoon weggegooid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fijne buurman/vrouw ben jij zeg, blij dat ik niet naast je woon!
@dianaf, denk je nu werkelijk dat zulke tarieven ooit naar beneden gaan?, beetje naïef hoor.
Ben zelf overigens wél een braaf betalende hondenbezitter
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar bemoei jij je mee? En hoe weet je dat je buur geen HB betaalt? Heb jij inzage in haar financieën? Eén ding weet ik wel: op buren zoals jij zit niemand te wachten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Frans, ik vind jouw reactie het enige absoluut goede antwoord. Ik heb op dit gebied ervaringen opgedaan via mijn werkbezoeken in de havensteden in de voormalige oostbloklanden. Het zorgt voor een walgelijke sfeer. Je voelt je altijd en overal onveilig. Zelfs je beste vrienden en vooral je naaste buren vertrouw je niet meer. Het gezegde: "beter een goede buur dan een verre vriend" wordt dan een gotspe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@JoanDArc.
Ja, ik heb nou eenmaal een bloedhekel aan verklikkers. Ik zou ook nooit never een kliklijn bellen. Het enige waar ik wel melding over zou doen is als één van mijn buren een wietkwekerij in huis had. En dan alleen nog vanwege het brandgevaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jasser, dan vind ik liever de hondenpoep kant en klaar in een zakje naast de weg, dan dat ik zomers in mijn eigen tuin met mijn blote voeten door een hoopje kattenschijt van de kat van 3 straten verder schuif. Daarbij is dat de schuld van de gemeente, men betaald hondenbelasting en zou kilometers met een zakje vol kak moeten lopen? Tja, dan vraag je erom.. Overigens behoor ik tot de groep die netjes met het strontzakje richting eigen container loopt, voor het geval daar weer misverstanden over ontstaan ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Plls. Ik vind eigenlijk dat de gemeente via de HB vorstelijk wordt betaald om zelf de stront op te ruimen. De vervuiler betaalt, degene aan wie betaald wordt, ruimt op, zou ik zo zeggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Frans117,
Helemaal mee eens, ik betaal braaf mijn HB en weiger dan ook om maar iets van mijn hond op te ruimen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb al 15 jaar geen hond meer, daarvoor wel 20 jaar lang honden gehad. Ik heb ook altijd netjes betaald, maar nooit ook maar één drol opgeraapt. Ik liet hem ze wel altijd op een plek poepen waar het geen overlast veroorzaakte, tussen bosjes of zo. En ik moet ook zeggen dat er toen nog niet zo vervelend over werd gedaan dan nu.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Frans, in twintig jaar is in Nederland de bevolking met 2 miljoen gegroeid. De diversiteit van de bevolking is vermeerderd en de persoonlijke leefruimte verminderd. Als in de dierenwerld de grens bereikt is, eten zij elkaar op. In de mensenwereld probeert men de ander zich aan regels te laten houden, opdat men zelf nog prettig kan leven.

Antwoorden (1)

De hondenbelasting is een gemeentelijke belasting. Je kunt fraude van dit soort belastingen dan ook melden bij de gemeente. Gemeentes weten dat de hondenbelasting vaak ontdoken wordt, ze controleren daarom regelmatig, vaak enkele periodes per jaar. Hondenbezitters die dan geen belasting betalen, moeten dan alsnog betalen verhoogd met een boete.