waar zijn mensen nog heel erg aardig voor elkaar?

in een land of op een eiland. welke plaats?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank u
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieve jij,
Lieve andere mij, Volgens mijn bescheiden mening: Daar waar je zelf aardig bent voor anderen zijn anderen dat 'automatisch' ook voor jou! Liefs en Big Smile van me Gerda Maria
Glimlach-f-Luisteraar

Het beste antwoord

Australie!
Je krijgt gewoon argwaan, zo vriendelijk en behulpzaam, als je daar de weg vraagt, brengen ze je daar ook naar toe, ze maken tijd voor je, oh wat moeten we daar aan wennen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies plus 1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
New Zeeland niet anders. Ook in delen van Engeland en Zweden kom je dit tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
New Zeeland wist ik het van, ook van Engeland op het platte land, van Zweden wist ik het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk he Ed in Australië,ik was daar ook vorig jaar, in het begin dacht ik ook: wat raar, maar ze waren echt zo aardig, triest dat je dat moet gaan denken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi pieker, ben je daar ook geweest, wat een rot eind weg he? Maar wat een mooi land!
En allemaal zoooooooooooooo aardig!

Andere antwoorden (44)

Op de Efteling, Pruts!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
delen van canada
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er geen land of eiland is waar men over het algemeen gezien heel erg aardig voor elkaar is.

Er zijn wel kleine gemeenschappen, waar men elkaar beter kent en dus iets aardiger is, maar zolang de mens is wie hij is, zal er altijd haat, afgunst, geweld en onderdrukking bestaan. Helaas!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn heus dichtbij ...wat je geeft krijg je ook terug.
Ik wil niet te gek doen, maar in mijn omgeving "zoetermeer en omstreken" zijn bijzondere aardige mensen. Dat bevalt mij uitstekend!! Ook op mijn werkplek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
+ voor je eerste zin :)
Overal zijn aardige mensen dus ook overal mensen die aardig zijn tegen elkaar. Zelfs heel er aardig.
Wordt er niet goed van dat ik via een spotje van de SIRE moet 'leren' dat er aardige mensen zijn en nog erger , hoe daar mee om te gaan
Gelukkig ken ik nog heel veel, hele aardige mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overal zijn rotmensen. Ze worden geboren, ze ontstaan in hun leven, of je kent ze van hun rotste kant. Het gaat erom waar de mensen zijn die jij als aardig beschouwd.

Qua cultuur zouden Curaçao, Zweden en Rusland als de meest aardige (sociale) landen kunnen worden gezien. Dit omdat ze -op volgorde- zijn verbonden door hun wij-gevoel (onder weinig inwoners), hun sociale stelsel en hun geschiedenis.

Toegevoegd na 37 minuten:
Tibet overigens ook. Religie.
In bepaalde landen is het heel normaal om tegen een vreemde tot ziens te zeggen op een berg, en bovenaan dan echt te gaan wachten tot je er bent.

Aardig is overigens een objectief begrip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Costa Rica heeft van nature vriendelijke bewoners.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier op GV,ook een wereldje op zich.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ook hier zijn minder aardige mensen helaas.
Daar behoor je trouwens niet bij hoor,eef.
Op het forum van gebruikers van deze website zijn we heel erg aardig voor elkaar. En als we even ruzie mochten hebben, dan maken we het meteen weer goed.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de campagne leider ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je een en al gezelligheid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook gezellig ruzie maken !
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Venray in iedergeval niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de vraag was, waar wél..?? -
Hier en daar zijn de bewoners van de aarde vriendelijk naar elkaar toe... Als ik hier ben daar en als ik daar ben hier...

In Poona, India in de Ashram van Osho zijn de mensen heel vriendelijk naar elkaar, daar leven duizenden mensen samen in hun eigen wereld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral in dunbevolkte gebieden, hier wonen weinig mensen dus dan ben je vaak wel blij met wat gezelschap.

Dichtbevolkte gebieden meestal niet, kijk maar naar steden, die mensen moeten vaak niets van elkaar aan hebben.
Op eilanden dan weer wel. Dit komt omdat ze zo dicht op elkaar leven en dan moet je elkaar wel accepteren en aardig(er dan normaal) tegen elkaar doen wil je het er een beetje uithouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is iedereen negatief! Over het algemeen zijn mensen aardig in Nederland, maar er zitten natuurlijk altijd rotte appels tussen. Wat is aardig? Natuurlijk zijn er plaatsen waar mensen beleefd doen, maar dit kan ook leiden tot het forceren van aardigheid, wat ik persoonlijk niet aardig vind, dus eigenlijk kunje zeggen nergens, want er zijn altijd wel mensen die je niet aardig vind, dus waar je ook niet aardig tegen doet (of je doet alsof wat eigenlijk niet echt aardig is). Maar eigenlijk zijn mensen over het algemeen best aardig naar mijn mening. Kijk maar naar hoeveel mensen er op deze site zitten om andermans vragen te beantwoorden, dat is toch aardig van die mensen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nieuw-Zeeland, aardige en zeer behulpzame mensen daar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar vele mensen OP elkaar leven,
dáár is de kans zeer groot
dat zij onaardig tegen elkaar zijn.

Waar weinig mensen BIJ elkaar leven,
dáár is de kans zeer groot
dat zij aardig tegen elkaar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet plaatsgebonden als je het mij vraagt!

Ik probeer aardig te zijn voor anderen en dan ontvang je toch vaak die vriendelijkheid terug!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar waar liefde is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In bed...mag ik hopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Markiezeneilanden waar Jaques Brell de laatste jaren van zijn leven met Madly doorgebracht heef.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een kliniek voor kaalhoofdigen, ze kunnen elkaar immers niet in de haren vliegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duitsers zijn heel aardig, zou je niet verwachten. Ook Engelsen. Nederlanders staan bekend in de wereld als bottereriken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de reclame

zie: http://www.youtube.com/watch?v=uLEOjy-lj8U
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar waar mensen elkaar niet in de weg en voor de voeten lopen. Waar nog zo weinig mensen opeen vierkante kilometer wonen dat je elkaars privacy kunt respecteren, elkaars hulp nodig kunt hebben en elkaars bezittingen en vrijheden respecteert.
Hoe groter de stad en hoe drukker de wijk, hoe groter de kans dat je situaties tegenkomt waarin mensen niet aardig voor elkaar zijn en geen rekening met elkaar houden.

Daarnaast is het echter over het algemeen : wie goed doet, goed ontmoet. Als je zelf iedereen groet, mensen vriendelijk tegemoet treedt en anderen helpt, komt heel veel daarvan ook weer als een boemerang bij je terug.

Ik woon nu na jaren stad op het platteland, vijf kilometer verderop, en de mensen zijn echt ongelofelijk aardig, allemaal, iedereen. Voor elkaar en voor mij. Ben in 9 weken nog niet één chagrijn of aso tegengekomen. Maar elk bezoekje aan de binnenstad in mijn vorige woonplaats is weer een deceptie (of eigenlijk meer een bevestiging dat het goed is dat ik daar weg ben gegaan). Zelfs winkelpersoneel is onbeschoft en te beroerd om te helpen.

Nu kan ik wel de illusie koesteren dat Duitsers DUS veel en veel aardiger voor elkaar (en voor Nederlanders) zijn dan Nederlanders (voor elkaar en vooral voor Duitsers), maar ik denk eerlijk gezegd dat het stad / dorp-verschil in dezen belangrijker is. Maar de volksaard, waar ik me in Nederland al jaren zorgen om maak, zal zeker een beetje meespelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In sommige plekken van Turkije!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pruts,

Er zat eens een zwerver voor de poort van een grote stad te bedelen.
Een paard en wagen, volgeladen met allerlei meubeltjes en ander spul naderde de poort.
Vlak voor de zwerver hielden paard en wagen halt en er stapte een man van de bok. Hij liep op de zwerver toe en zei: Mag ik u vragen.. ik zoek een nieuw huis, een nieuwe stad voor mij en mijn gezin. In onze vorige stad woonden alleen maar nare, gemene, onaardige mensen. Iedereen was ontevreden en liep de hele dag te mopperen en te zeuren.
U zit hier vast al heel lang en kent iedereen die voorbij komt. Wat denkt u.. kunnen wij hier overnieuw beginnen.. of wonen hier ook van dat soort nare, onvriendelijk mensen?

En de zwerver zei: Meneer, u zult hier precies de zelfde mensen treffen.

De man bedankte de zwerver , sprong weer op de bok en manouvreerde zijn kar van de poort af.. op naar de volgende stad.

Korte tijd later arriveerde weer een volgeladen wagen voor de poort. Er sprong een man van de bok die regelrecht op de bedelende zwerver afliep en zei: Mag ik u vragen, ik zoek een nieuw huis, een nieuwe stad voor mij en mijn gezin. Helaas moest ik uit mijn vorige stad vertrekken. Jammer, want de stad was vol vrolijke, lieve, aardige en hulpvaardige mensen. U zit hier vast al heel lang en kent iedereen die voorbij komt. Wat denkt u... kunnen wij hier overnieuw beginnen? Wonen hier ook van die aardige, lieve en hulpvaardige mensen?

En de zwerver zei; Meneer, u zult hier precies dezelfde mensen treffen.

.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de sauna.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overal zijn aardige mensen, maar ook minder aardige mensen. Je kunt nergens een plek vinden waar alleen aardige mensen zijn (helaas). Als mensen alleen maar aardig zouden zijn, zou ik ze niet vertrouwen. Toch lees ik hele goede suggesties waar veel aardige mensen zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt de afleveringen van het televisie-programma 'nu we er toch zijn' bekijken. Misschien vind je het antwoord wel in een aflevering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij thuis wonen alleen maar aardige mensen, wij doen/zijn altijd erg aardig tegen elkaar.
14 jaar geleden
Eigenlijk overal ,wie goed doet ,goed ontmoet.
En iedereen heeft weleens zijn buien en ook dat mag.
Altijd aardig zijn, dat is onmenselijk.
Zelfs Jezus ging een keer uit zijn dak op de markt bij de marktlui.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de clubvan100
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet zeggen dat hier in Twente de sfeer gemoedelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens +1
blomberg in duitsland
purmerend (weidevenne) nederland

Amsterdam zuidoost/Bijlmer waar ik ben geboren...
moet je niet wezen.. ik woon er niet meer..
Ga er morgen wel heen.. zucht.. als ik een week niet op goeie vraag ben... hou het nieuws in de gaten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ook de Amish erg aardig voor elkaar zijn. Maar je weet nooit wat er achter gesloten deuren gebeurd. Vaak is hetgene wat je aan de buitenkant ziet, in werkelijkheid anders.

Toegevoegd na 1 minuut:
In delen van Pensylvania (USA)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar zitten die lui eigenlijk?
ik dacht dat het een fabeltje was..
Zag het ooit in die tekenfilm, Johnny bravo.. Toen heette hij Johnnadaya..
-_-
Tijdens onze vakantie in Noorwegen waren we helemaal verrast door de enorme vriendelijkheid van de mensen daar. Dat heeft vast ook te maken met de rust, ruimte ne natuur die mensen minder gehaast en gestresst maakt. Ik denk dat het ook zeker nog veel voorkomt in de dorpen in Nederland waar dus ook die ruimte, rust en natuur te vinden is. Nederland is erg compact en de open ruimtes worden nog steeds volgebouwd voor starters (terwijl de vergrijzing steeds erger wordt!).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
100% mee eens. Heb die ervaring daar ook opgedaan.
Bij ons in het dorp, alhoewel het minder begint te worden.
Mensen die elkaar bijstaan en helpen, als het even wat minder gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ging laatst naar een jongerencentrum waar ik nog nooit van mijn leven was geweest en daar waren de mensen super aardig, dat verbaasde mij helemaal. Ik stond er voor open en dat is het belangrijkste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieve jij,
lieve andere mij,

Zijn er dan heus nog mensen die nog heel erg onaardig zijn voor elkaar?

Tiens tiens, ik kom waarschijnlijk van veel verder dan Venus ;-)

Grapje uiteraard... en toch... wat voor de ene aardig is kan voor de ander heel anders overkomen.
Wat voor de ene als onaardig overkomt kan voor een ander als de hemel op aarde aanvoelen.

Alles is zo relatief want... in wezen is er geen aardig of onaardig... er is enkel hetgeen we 'nog' niet begrijpen op onze bewustwordings-reis.

Waar je ook gaat, ga met de Glimlach en je zal merken dat 'iedereen' aardig is voor jou en vervolgens ook voor anderen.

Liefs en Big Smile van me

Gerda Maria Hendrickx
Glimlach-f-Luisteraar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij ons in de straat
elk jaar hebben we straat feest met elkaar in de zomer

onze buurman die gepensioneerd is staat voor iedereen klaar

is er iemend uit het ziekenhuis of gewoon ziek dan ff een belletje of bezoekje of je wat kan doen

zit je met de hond uitlaten , geen probleem vrijwilligers zat.

moet je een ladder of ander groot gereedschap dan kan je het zo lenen.

hout kruien voor de houtkachel vanaf je straat naar achter het huis , met 3min is er wel iemand die komt helpen.

is de buurman zijn heg aan het snoeien , nou dan neemt die die van jouw gelijk mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zou iedereen wel willen waar woon jij dan Pluto?
In Nederland niet kijk maar naar het filmpje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ruigoord, het gekraakte dorpje even buiten Amsterdam :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OVERAL: wie goed doet, die goed ontmoet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in NEDERLAND is dat absoluut urk,geen enkele twijfel