Wat is het verschil tussen mannen en vrouwen? behalve het geslachtsorgaan?

zo anders zijn we toch niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Talloos.
Sex: Vrouwen willen 30 minuten voorspel, mannen 30 seconden.
Volwassenheid: Vrouwen zijn volwassen op hun 17e, dan verzamelen mannen nog voetbalplaatjes van Albert Heijn.
Badkamer: Een man heeft 6 dingen in de badkamer. Een vrouw 487.
Boodschappen: Vrouwen gaan boodschappen doen voordat alles op is in huis. Mannen daarna.
Autorijden: Een vrouw vraagt de weg, een man rijdt uren rondjes omdat ie 'weet dat het hier ergens moet zijn.
Snorren: Veel vrouwen zien er niet uit met een snor.
Tot zover, dit lijstje had veel langer kunnen worden, maar ik moet slapen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
herkenbaar:''een vrouw vraagt de weg, een man rijdt uren rondjes omdat ie ‘weet dat het hier ergens moet zijn.''
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat van die snorren klopt ook niet...ik ken tal van vrouwen die er puik uitzien met snor....;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord! +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 weltrusten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ahahahaha +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaha,jammer dat het bedtijd was..ik had nog veel meer willen weten hahaha+

Andere antwoorden (15)

Afgezien van de primaire en secundaire geslachtsorganen schijnen er ook wat verschillen in de hormoonhuishouding te zijn en in de hersenen. En er is nog iets met babies baren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen en mannen communiceren ook elk anders; hoe vaak hoor of lees je wel niet dat een vrouw de man niet begrijpt en andersom ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op deze site voor je antwoord:

http://www.heinpragt.com/manvrouw/manvrouw.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prachtige link. +1!
Vrouwen denken en handelen compleet anders dan mannen. Ook kunnen zij meer dingen tegelijk, terwijl wij mannen daar de grootste moeite mee hebben. Kaartlezen kunnen wij mannen dan weer wel beter, maar verzorging daar zijn de dames weer beter in.
Uitzondering bevestigen ook hier weer de regels.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat de hersenen van een vrouw anders in elkaar zitten dan die van een man, moge inmiddels lang en breed duidelijk zijn. Het is niet voor niets dat vrouwen elkaar zo goed begrijpen en aanvoelen. Echt dames, het is (vaak…) geen onwil van de man, het zit er gewoon niet in. Wél kunnen we het leven iets aangenamer maken door onze mannen uit te leggen hoe onze hersenen werken en belangrijker nog: hoe ze ons gunstiger kunnen stemmen…

Voor vrouwen hebben vele kleine handelingen een betekenis. Vaak zullen ze er ook dingen in herkennen die (nog) niet de bedoeling waren. Toch is dit best handig: kleine verrassingen, zoals de was opvouwen, een restaurant reserveren of niets vergeten bij het boodschappen doen, kunnen haar helemaal
blij maken.

De dikkere cortex, de buitenlaag van de hersenen die
informatie verwerkt, is daarvoor verantwoordelijk. Het maakt dat vrouwen de handeling en de verborgen betekenis erachter in één keer registreren.

Vrouwen onthouden over het algemeen meer dan mannen (behalve als het om feitjes en weetjes gaat). De herinneringen worden namelijk opgeslaan in de hippocampus die bij vrouwen procentueel groter is dan mannen. Wil je je
partner niet al te vaak ongelukkig maken, prent dan zeker enkele belangrijke momenten uit jullie relatie in je hoofd.

De ratio orbitofrontale cortex en de amygdala bepaalt hoe goed je je emoties kunt beheersen. De amygdala is het primitieve deel van het brein dat pure emotionele reacties op gebeurtenissen stuurt. De orbitofrontale cortex fungeert als het 'geweten' dat die emoties controleert en onderdrukt. Bij vrouwen is die ratio veel groter dan bij mannen, waaruit volgt dat ze gemiddeld beter zijn in het controleren en
onderdrukken van hun emoties.

Vrouwen reageren niet zo goed op agressiviteit, maar desalniettemin wille n ze niet altijd dat mannen hun
emoties even goed controleren als zijzelf. Zeker niet als het gaat om haar bescherming.

De vrouwelijke hersenen zijn meer op taal gericht dan mannen, waardoor vrouwen vaak ook beter de juiste woorden kunnen vinden en ze urenlang problemen kunnen zitten bespreken met hun vriendinnen.

Dat komt doordat er meer neuronen dichter bij elkaar zitten in de temporele lobcortex, het deel van de hersenen gelinkt aan taalverwerking en -begrip. Dé weg naar een vrouw haar hart is dan ook via enkele goed gekozen woorden.

Maar: Een plaatje zegt meer dan duizend woorden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen hebben over het algemeen:

Een hogere stem.
Kleinere en smallere voeten.
Dikkere billen.
Bredere heupen.
Minder gewicht.
Langer haar.
Meer geduld.

En minder vaak financiële problemen.
Kunnen beter met geld omgaan.
Zijn minder materialistisch.

Tot zover mijn gedachten hierover.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tussen man en vrouw zit meer verschil dan tussen zwart en wit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oe, das een groot verschil.
Zwart is de afwezigheid van kleur.
Wit is alle kleuren bij elkaar.
Vrouwen doen over het algemeen meer make-up op.
Ze dragen een handtasje.
Hoge hakjes
Rokjes.

Dat is volgens mij meer omdat we een verschil willen blijven zien tussen beide geslachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou dan eens het boek "Vrouwen van Venus en mannen van Mars"moeten lezen. Dan weet je gewoon alle denkbare verschillen.
Het is de sleutel naar de omgang met de mannen.
En dat ze anders zijn dat is daarin heel erg duidelijk omschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de denkwijze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen zijn vaak minder attent/gevoelig dan vrouwen, een vrouw denkt ruimer vooruit een man doet meer impulsief dingen. Bv: een man gaat houtblokken halen voor op het vuur en gooit die in de kachel, een vrouw zou eerst kijken of er geen beestjes meer op zitten zodat die niet een gruwelijke dood moeten sterven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verschil tussen 'mannen' en 'vrouwen'
is 'een oordeel'.

Dát, wat eigenlijk eerst één was,
is nu 'gescheiden in twee';

'de scheiding' maakt dáárom 'het verschil',
en 'het verschil' geeft dáárom 'een oordeel';

'een oordeel' kijkt slechts
naar 'de fysieke geslachtsorganen',
en 'het psychische ziet', onbewust,
'het mannelijke' en 'het vrouwelijke'.

Maar voor 'het bewustzijn in de psyche'
is 'het mannelijke' en 'het vrouwelijke' één.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen zijn gwn aardiger... mannen zeggen eerder zo van: ``Kan me geen reet schelen``
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha leuk antwoord+
wat zijn er voor overeenkomsten?

vlees, bloed, bot, etc.

maar wat maakt de man/vrouw.

XX en XY

er zijn oneindig veel verschillen :)