In welke landen hebben vrouwen nog een grote achtergestelde maatschappelijke/sociale achterstand ten opzichte van de man?

De Islam is reeds bekend maar toch ook de Verenigde staten?

Graag specifieke landen te noemen en er graag ook een voorbeeld bij

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

in nederland is er ook nog een achterstand
vrouwen verdienen nog steeds niet even veel als mannen met het zelfde beroep.
In arabische landen is de achterstand het grootste
dan komen de aziatische landen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In de erotische sector hebben de dames in alle landen geen achterstand,maar juist een voorsprong! Dat de vrouwen in Noord Amerika een achterstand zouden hebben is mij niet bekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In sommige gebieden van Turkije zoals ankara -istanbul- izmir- adana - mersin. In deze gebieden hebben vrouwen ook weleens macht. Ja echt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland, daar zijn op op een paar landen na de minste hoogleraren.