Waarom praten mensen met een andere mening als jij eerst met je mee, en daarna vertellen ze wat ze echt vinden aan een ander?

Onlangs vertelde ik een "collega" wat ik van het werktempo vond en collega praatte gezellig met mij mee. Vervolgens kon ik op het matje komen bij de baas... Waarom zeggen mensen niet echt wat ze vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bah,wat een achterbaksheid van die collega.

Het beste antwoord

Veel mensen durfen niet goed voor hun eigen mening op te komen. Daarnaast denk ik dat het iets te maken heeft met kudde gedrag, mensen praten graag met de rest mee. Go with the flow. In sommige gevallen vergt het soms heel wat kracht van iemand om je eigen mening te uiten, zeker als die anders is dan de rest van de "kudde".

Ik zou sowieso oppassen met sommige uitspraken, ook al is het een mening en sta je vrij in meningsuiting. Sommige uitspraken c.q. meningen kunnen zich tegen je keren en dan zijn de consequenties niet altijd prettig. Niet dat je alles en iedereen maar over je heen moet laten lopen. In dit geval lijkt het me beter als je eerst je mening uit bij je werkgever, vervolgens zou je het bij een collega kunnen benoemen. In dat geval is het verhaal al omgedraaid. Een mening blijft een mening, maar soms lijkt een mening meer op een klacht en is het niet verstandig om dat zomaar bij iemand te uiten. Uit dat bij de juiste persoon. Je hebt nou eenmaal mensen die zichzelf omhoog werken (in een beter aanzien willen komen te staan) over de rug van een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Daarom...

Collega´s zijn niet betrouwbaar... Ze praten met iedereen mee, zolang ze maar hun werkplek kunnen behouden...

Mensen zeggen wat ze echt vinden, maar tegen elkeen anders... Ze zijn onbetrouwbaar, dat blijkt wel uit jouw verhaal... Er is maar één oplossing, precies doen als je collega... Je bent toch collega´s, doe dan ook hetzelfde als alle anderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is vuur met vuur bestrijden wel zo verstandig? Je kunt je toch beter aan je eigen normen en waarden houden, dan je verlagen tot het niveau van een ander. Blijf eerlijk, oprecht en jezelf. De collega erop aanspreken lijkt me beter. Je hebt veel van dat soort blaaskaken, maar als je ze er op aanspreekt staan ze met een mond vol tanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal voor een leuk sfeertje zorgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fijne collega's dan, gelukkig heb ik anderen.
AWM
14 jaar geleden
Een min, XiniX. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Omdat mensen vaak de waarheid niet willen zeggen.
Bang zijn om een ander te kwetsen
mensen zijn vaak huichelachtig waaien met alle winden mee of te wel praaten naar ieders mond
Dat zie je ook vaak bij vergaderingen het merendeel houd hun mond dicht terwijl ze van te voren alles roepen
die mensen durven niet voor hun mening op te komen
in prenciepe moet je er altijd van uitgaan dat je niemand kunt vertrouwen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
I.d.d. mensen durven vaak niet de waarheid te vertellen, bang om de ander te kwetsen. Maar in dit verhaal is huichelachtig. Deze collega was niet bang om haar te kwetsen, want dat heeft ze uiteindelijk toch gedaan door te klikken. In mijn ogen wil je dan in een beter daglicht komen te staan over de rug van een ander.
+1 voor je antwoord
In zo`n situatie zou ik de volgende keer gewoon naar je baas gaan en uitleggen dat het werktempo jou niet bevalt.Het is niet juist wat je collega heeft gedaan ,dat is zo ,maar je kunt er meer positiever mee omgaan, door de volgende keer rechtstreeks te zijn en op die gene af te stappen die er direct mee te maken heeft.Dan vermijdt je deze vervelende situatie en je zadelt niemand op met jouw probleem ,alleen de gene die er wat aan kan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er maar heel weinig mensen te vertrouwen zijn.

Wees selectief wanneer je iets 'kwijt' wilt!

Veel mensen houden (helaas) van roddelen en eigenlijk is dit vragen om aandacht! Zij willen graag in de belangstelling staan met aandacht te trekken dat zij veel te vertellen hebben wat interessant kan zijn, dat denken zij tenminste. Wel een zeer verkeerde manier van aandacht naar zich toe halen..........