Waarom zijn de meeste (massa)moordenaars van het mannelijk geslacht?

Volgens discovery channel zijn de meeste (massa)moordenaars mannen.Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de antwoorden te zien halen menen massamoordenaars (mensen die meer dan een klein aantal mensen tegelijk vermoorden) in de war met seriemoordenaars. Beiden zijn overigens voornamelijk mannen.

Het beste antwoord

Massamoordenaars en seriemoordenaars (een seriemoordenaar doodt wel veel mensen, maar in de regel 1 voor 1) zijn inderdaad vaak mannen, en daar zijn meerdere redenen voor, die alle zetelen in de mannelijke hersenen.

Zonder het ingewikkeld te maken zitten mannenhersens sowieso al anders in elkaar, en in combinatie met mannelijke hormonen, neigen mannen al eerder naar agressief en destructief gedrag. Hun fysieke overwicht maakt dat ook mogelijk. Daarnaast gaat er in de mannelijke hersens eerder iets 'mis' waardoor ze sneller ernstige psychiatrische afwijkingen vertonen, waarvan het wegvallen van de drempel om te moorden een belangrijk symptoom is.

Van vrouwelijke massamoordenaars kan ik je zo eigenlijk niet één voorbeeld noemen. Massamoordenaars zijn in de regel mannen, omdat daar vaak een politiek of oorlogs-gerelateerd 'motief' aan ten grondslag ligt ; sowieso al een mannenwereld. Vrouwelijke seriemoordenaars zijn er wel, maar ook maar mondjesmaat, en hun wapen is vaak wat minder agressief ; meestal gif. Alleen Aileen Wuornos gebruikte fysiek geweld (pistool).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

fysiek speelt daar ook een grote rol, daar vandaan. In die maatschappij heb je ook een sterke fysiek voor nodig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien omdat deze mannen teveel testosteron hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gemiddelde vrouw, heeft fysiek niet de kracht om een man te vermoorden, een andere vrouw zou wel kunnen.
Een man kan zowel een andere man als een vrouw vermoorden.
Als je als vrouw over een wapen beschikt, zoals een geweer, dan kan de vrouw in princiepe wel een andere man vermoorden als ze wil.
Maar ik denk vooral dat het gewoon minder in de aard zit van een vrouw, dan bij een man.
Vrouwen hebben ook niet de fysieke kracht om een dood lichaam te verslepen/verbergen.
Als een vrouw iemand vermoord, zou ze denk ik ook eerder gepakt worden, daardoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is de enige verklaring hiervoor, dat mannen fysiek sterker zijn en dat mannen veel meer testosteron in hun lichaam hebben. Deze combinatie is denk ik zeker wel nodig om iemand te kunnen vermoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zowiezo zijn er meer mannelijke criminelen dan vrouwelijke. Dus de kans op een mannelijke crimineel is al groter. Een betere vraag zou dus kunnen zijn: waarom zijn er meer mannen crimineel oid.

Het antwoord daarop is: Mannen zijn impulsiever, vrouwen denken(over het algemeen) beter na over de consequenties van hun daden. Daarnaast vertonen mannen zowiezo meer 'haantjesgedrag' en zij ze sneller fysiek agressief dan vrouwen. Dit heeft er allemaal mee te maken hoe de mens 'oorspronkelijk' gebouwd was. Een man moest zorgen dat hij fysiek als enige bij zijn vrouw kwam om er zeker van te zijn dat het zijn kinderen waren e.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de oorzaak hiervan ligt in het feit dat vrouwen vaak vanuit een emotionele grondslag tot die daad komt en de man vanuit een bepaalde sadistische genoegzaamheid. Het zou verklaren waarom de meeste vrouwelijke seriemoordenaars de veilige manier kiezen, vergiftiging, en mannen vaak met bruut geweld deze daden begaan.
Just my thoughts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat een man die deze vreselijke daden pleegt op zich niet perse de slechtste hoeft te zijn. Het kan ook heel goed zijn dat een vrouw er ook achter zit (het brein erachter), en ervan mee 'geniet'.... !

Maar fysiek is een vrouw meestal niet in staat om zulke daden op die manier te plegen, behalve dan met een wapen.

Vergis je niet hoe gemeen ook een vrouw kan zijn, juist omdat ze minder sterk is....................
14 jaar geleden
Het mannelijk geslacht is iets heel vreemd als je het statistisch gaat bekijken. Zo zijn er een groter percentage aan mannen die een heel hoge intelligentie hebben. Tevens ook een heel hoog percentage aan lage intelligentie. We steken altijd kop en schouders uit boven de vrouwen. Ook als het komt op psychologische aandoeningen. Massamoordenaars zijn vaak psychopaten. Ze hebben geen besef van goed en kwaad. Ook hier ligt het percentage weer hoger bij de mannen dan de vrouwen. De normaal verdeling en variatie breedte.

conclusie: de mannelijke hersenen blijken uit studies vatbaarder te zijn voor alle mogelijke aandoeningen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen hebben twee X-chromosomen waardoor afwijkingen op het ene chromosoom relatief vaak worden gecompenseerd door het gezonde andere chromosoom. Mannen hebben maar 1 X-chromosoom en een Y-chromosoom dat alleen het geslacht bepaalt, en dat dus geen corrigerende werking heeft op afwijkingen van het X-chromosoom. Mannen hebben hierdoor vaker last van ziektes, handicaps en psychische aandoeningen. Je zal zien dat bij mannen de meeste afwijkingen van het gemiddelde voorkomen. Dus mannen zijn zowel vaker heel erg dom als heel erg slim, bijvoorbeeld. Ik denk dat het hiermee te maken heeft.