Zowel India als Pakistan maakten vroeger deel uit van het zgn. Brits-Indische rijk.
Toen dit gebied zelfstandigheid verkreeg, in 1947, was dat in de vorm van 2 onafhankelijke staten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beide landen zijn voormalige koloniën van Engeland. Samen met Bangladesh heette dat toen Brits (of Voor) Indië. Na het onafhankelijk worden splitste het voornamelijk islamitisch Pakistan zich af van het overwegend hindoeïstische India.

India sloot in 1960 een overeenkomst met Pakistan betreffende het eerlijk delen van het water van de zeven rivieren die beide landen met elkaar delen.

Pakistan en India hebben beide culturele en historische banden met Afghanistan.
Amadea