Hoe kom je van een hardnekkig terugkomend probleem af?

Steeds is het een tijdje weg,en dan ineens is het er weer!
Wie weet raad?
Het gaat om een persoon die steeds weer opduikt in mijn leven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie? je buurman, je ex. Iets meer info svp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet belangrijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan is de vraag ook niet belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is hij wel jeroen;-)
Het is alleen te prive!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar geen antwoord mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeroen1962, als jij de vraag niet kunt beantwoorden, ga dan gewoon door naar een andere vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, ik weet het niet - ik zie niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, dutchmonique. Ken uw klassiekers... ;-)

Het beste antwoord

Ik ken het probleem. Ik dacht altijd wel duidelijke signalen af te geven aan die persoon om aan te geven dat ik haar aanwezigheid niet op prijs stel. Soms dacht ik dat ze het begrepen had, maar een tijd later stond ze weer op de stoep.

Uiteindelijk heb ik heel duidelijk uitgelegd waarom ik geen behoefte meer heb aan enig contact. Belangrijk is om geen mitsen en maren in je verhaal te leggen (dat deed ik eerder namelijk wel, je wil immers die persoon ook niet kwetsen). Probeer zo zakelijk en helder mogelijk te blijven en laat geen enkele opening blijken dat er toch nog contact mogelijk is.

Ik vond het ontzettend moeilijk om te doen. Het is namelijk best wel wat om zo direct met iemand te breken. Maar na het gesprek viel er een enorme last van mijn schouders af en heeft ze de boodschap eindelijk begrepen. Ze kon zelfs mijn eerlijkheid wel enigszins waarderen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Misschien nog een kleine tip: als je besluit om zo'n directe aanpak te kiezen, is het misschien slim om van te voren voor jezelf je verhaal even op papier te zetten.

Zo voorkom je dat je weer in een oeverloze discussie beland en dingen erbij haalt die er niet (meer) toe doen. Je kunt je er zo ook op voorbereiden dat je alles hebt gezegd wat je wilde zeggen. Door je argumenten goed op een rijtje te hebben, voorkom je dat je je verhaal op het einde voor de helft al is afgezwakt.

Misschien voor sommigen niet herkenbaar, maar bij mij gebeurde het in dezelfde situatie regelmatig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dank je wel!

Andere antwoorden (10)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Old habits die hard... ofwel je breekt met die persoon of wel hij/zij blijft terugkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon zeggen dat je hem niet meer wil zien
en dat er geen plaats is voor hem in jou leven
gewoon de waarheid vertellen er niet omheen draaien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hem of haar heel duidelijk maken dat je niet van zijn/haar bemoeienissen bent gediend!
Als dat niet helpt,zou je kunnen proberen om op een zeer vervelende manier in zijn leven steeds op te duiken en allerlei slechte adviezen geven! Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga heel hard tegen hem schreeuwen en doe heel gemeen. Hij vind je dan niet meer aardig met als gevolg dat hij nooit meer op zal duiken in je leven!

Toegevoegd na 6 minuten:
of zij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwebbel,

Alleen dingen waar je energie in steekt groeien.

Zolang mensen nog iets bij je vinden.. of het nou aandacht in positieve of negatieve zin is zul je ze blijven ontmoeten.

Een relatie.. of die nou goed of slecht is vergt minstens twee mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwebbel luister naar je grenzen en geef deze ook daadwerkelijk aan .... that's all.
Laat niemand toe in je leven wat niets toevoegd, als die persoon wel iets toevoegd in jou leven. Ga er voor !!
Uhh zoek de verschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is iets wat hij bij jou zoekt of wat jij bij hem zoekt (even ervan uitgaande dat het een man is anders moet het zij zijn, en haar)

Probeer uit te vinden wat jullie weer naar elkaar toe trekt, heb jij een eigenschap die hij goed zou kunnen gebruiken?
Als je die niet meer laat zien zal hij steeds minder op je pad komen. Hij kan dan niet van je leren. Of heeft hij misschien iets waarvan jij moet leren, leer dan en maak de ontmoetingen niet meer nodig.

Zolang mensen nog iets van elkaar moeten, nog iets kunnen leren van elkaar, zullen ze elkaar tegen komen, of ze dat nou willen of niet. De werkelijkheid draait niet altijd zoals wij dat willen, maar wel zoals wij nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een paar dingen doen.

Je kunt deze persoon negeren. Dat lukt alleen als jou dat lukt - eh, ik bedoel, als je je niet continu blijft ergeren aan de aanwezigheid van deze persoon.

Een andere mogelijkheid is zelf een andere plek te zoeken. Het jammere daaraan is dat je je laat dwingen een plek te verlaten waar je je prettig voelt.

Je kunt ook proberen deze persoon te raken op zijn zwakke plek. Zo ken ik iemand die bekend staat als "de blinde". Van deze persoon weet ik dat hij bovengemiddeld gevoelig is voor tegenwerking. Vooral als die tegenwerking van de machtige arm der wet komt - dan wil hij zich nog wel eens een hele tijd terugtrekken. Als hij het na meerdere weken nog eens probeert, en de wetshandhavers zijn nog steeds streng, zal hij opnieuw een hele tijd wegblijven. Zijn de controleurs soepeler, dan zal hij blijven, tot ergernis van velen.

Je kunt dus proberen hulp van hogerhand in te roepen. Al wordt er maar een paar keer gereageerd op jouw noodkreten, dan zal deze blinde zich toch niet meer thuisvoelen op jouw mooie plekkie.

Lukt het zo niet, dan kun je, eventueel met een paar medestanders, zelf deze persoon duidelijk maken dat zijn gedrag niet op prijs wordt gesteld. Gewoon in duidelijke woorden. Zorg dat je wel beleefd blijft, anders schiet je jezelf in je voet.

Succes met je strijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kennelijk ben je niet helemaal duidelijk naar deze persoon toe. Misschien ben je ook niet helemaal duidelijk naar jezelf toe, als het om deze persoon gaat. Alom verwarring dus.

Wanneer je er zelf echt in gelooft dat je deze persoon niet meer in je leven wilt, zul je het ook vertuigd kunnen brengen en zal de ander dit ook begrijpen.

Probeer er eerst achter te komen of je toch niet toevallig een ietsie pietsie een lijntje houdt met deze persoon.