Ik hoorde laatst dat geld gelukkig maakt maar is dat zo kan het iemand echt waar gelukkig maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Als je ongeneeslijk ziek bent niet..
En geld kan overigens ook geen liefde kopen..

Ik vind liefde en gezondheid het belangrijkste... Als ik dat niet heb, kun je een miljard op mijn bankrekening storten en zal ik alsnog ongelukkig zijn..
Het heeft een bijdrage.. Maar de enige factor om gelukkig te kunnen worden is het zeker niet..
Het ontneemt enkelt financiele problemen en voegt materie toe in je leven...

VIND ik..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (39)

Geld helpt een heel stuk, omdat het je de middelen geeft om je geluk na te streven. Op zichzelf maakt het niet gelukkig, maar je kunt het dus wel gebruiken als een hulpmiddel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens.
Ja zeker, omdat het de belemmeringen van liefde en geluk kan opheffen. Heb geen romantisch idee van armoe. Datt was een beeld uit de 19de eeuw: de altijd werkenden boer in de volle natuur, of de sappelende arbeider met zijn 7 daagse werkweek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee geld maakt niet gelukkig,mij in ieder geval niet.
Het voegt iets toe aan je leven omdat je het nodig hebt,om dagelijks te kunnen overleven.
Zonder geld kun nou een maal niet in deze maatschappij,je zult toch moeten eten,en je rekeningen betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet defenitief bepalend voor geluk maar ik kan me niet voorstellen dat mensen die elk dubbeltje 60x om moeten draaien, de rekeningen niet kunnen betalen, aan het eind van de maand brood moeten eten en bijna nooit eens nieuwe kleren o.i.d. kunnen kopen net zo gelukkig zijn dan mensen die wat breder bij kas zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hoeft niet. Maar geld is een middel waarbij je een heleboel dingen kunt realiseren waar je gelukkig van wordt die je anders misschien niet zou kunnen doen.
Overigens kun je zonder geld ook heel gelukkig zijn.
En eh...........ik zou wel heeeeeeel erg gelukkig zijn als ik volgende maand die jackpot zou winnen in de staatsloterij hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie zou nou niet blij zijn als hij/zij de jackpot wint!:p
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het enorm helpt om over voldoende geld te beschikken. als je al gelukkig en gezond bent kun je met volle teugen profiteren.

Krijg je gezondheidsproblemen dan heb je het nodig!, maar ja dan zijn er inmiddels dingen gebeurd waardoor je geldvoorraad geslonken is. zal je altijd zien.

Ga eens kijken op mijn website www.ekelo.web-log.nl en je zal zien dat wat minder geld en een gezond lichaam je veel gelukkiger maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is hier onderzoek naar gedaan, en het blijkt dat geld tijdelijk geluk brengt. Krijgt iemand geld, dan wordt hij hier daadwerkelijk blij van. Een gevoel van blijdschap, een lach op het gezicht. Op de lange termijn maakt geld echter 0,0 verschil. Mensen met meer geld zijn niet gelukkiger dan mensen met minder geld. Iemand die in een villa woont, met drie vakantiehuizen en twee jachten is niet gelukkiger dan iemand die in een appartement woont.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je verder redelijk tevreden bent over je leven... en verder goed gezond bent... denk ik dat geld wel gelukkig maakt..

maar als je ziek bent of wat dan ook waar je eigenlijk niks aan kunt doen..en veel geld hebt, kan je dat vast niks schelen en heb je daar ook niet veel aan.. dus mijn mening is als je redelijk tevreden mag (kunt) zijn..denk ik dat geld idd gelukkiger maakt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld maakt niet gelukkig. Maar het kan wel een hoop zorgen wegnemen, en het is een stuk gemakkelijker om gelukkig te zijn zonder zorgen.

Bovendien kun je met geld heel leuke dingen doen. Natuurlijk kosten niet alle leuke dingen geld, maar geld vergroot wel je opties. Het is gemakkelijk om te denken dat geld geen geluk kan kopen, maar als je je vakantie doorbrengt in de Nederlandse regen in een klein lekkend tentje, zou je waarschijnlijk heel blij zijn met genoeg geld om in de auto te springen en naar Zuid-Frankrijk te rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geld maakt niet gelukig maar het is wel handig als je het hebt .
en het maakt het leven toch wat makkelijker.
ik hoor trouwens nooit dat ze zo ongelukig zijn ,degene met geld.
geld maakt niet gelukig komt meestal van degene die het niet heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oostersewijsheid: A'j de endjes neet an mekaar kunt knuppen,
Bu'j altied in touw!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld maakt het mogelijk in alle luxe ongelukkig te leven.

Ik geloof in een evenwicht tussen materiele en emotionele aspecten die maken dat je gelukkig bent.

de perfecte liefde maar een schuldenberg gaat niet werken. veel geld maar geen vrienden gaat ook niet werken.

de gulden middenweg is de weg naar geluk.

De zaken afzonderlijk bekijken is in mijn ogen een straatje zonder einde. Je kan blijven argumenteren voor en tegen. Echter wanneer je in combinatie gaat word het al heel wat moeilijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee geld maakt niet gelukkig maar het is wel handig als je heel erg veel geld hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn Oom had vorige week wat extra geld beschikbaar en gaf mij zomaar Euro 1.000,- omdat ik zijn lievelingsnichtje ben :).
Ik kan je vertellen dat ik erg gelukkig was toen!
Je kunt dan dingen doen met dat geld wat je gelukkig maakt. En misschien is het van korte duur, maar zolang het geld er is kun je jezelf van allerlei prettige gemakken voorzien.
En ja, als ik ongeneeslijk ziek zou zijn, of een dierbare is overleden dan maakt geld niet gelukkig. Maar anders wel hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Ik hoorde laatst dat geld gelukkig maakt,
maar is dat zo?
Kan het iemand echt waar gelukkig maken?"

Niet als men 'materie/ geld' niet belangrijk vindt;

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
wanneer iemand 'materialistisch' is ingesteld,
wanneer iemand ‘geld’ zeer belangrijk vindt,
en wanneer iemand ‘geld’
als ‘een gelukkigmakend middel’ ziet,
dán is het (naar mijn mening) zo,
dat ‘geld’ die persoon wél gelukkig kan maken…
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ook uit de andere antwoorden blijkt:
Het is relatief.
Hangt af van je instelling, je behoeften, waar je woont
op deze wereld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld op zich maakt niet gelukkig. Maar laten we eerlijk zijn, het is wel verdraaide makkelijk om er veel van te hebben.

Zolang je maar zorgt dat jij geld hebt... en niet dat geld jou heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat ik je niet kan plussen voor die laatste zin!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tranen schieten in mijn ogen :) +
Kijk eens om je heen naar al die rijke popsterren en beroemdheden. Zijn die allemaal gelukkig? Was Michael Jackson gelukkig? Ik denk het niet. Geld alleen maakt niet gelukkig. Het is wel erg prettig dat je er mee kunt kopen wat je wilt of meer aan behoeftige mensen geven en dat kan je wel weer een gelukkig gevoel geven. Als jij bedoelt of je compleet gelukkig bent als je rijk bent, zeg ik nee omdat dit van veel meer afhankelijk is. Het is al genoemd door meerderen: veel geld hebben en ernstig ziek zijn, je huwelijk op de klippen (ben je nog eens heel veel geld kwijt aan de ander ook).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meest rijke mensen zijn volgens mij ongelukkig.
De meest arme mensen ook.

Omdat beide groepen zich zorgen maken over geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eens! + Geld is concreet geworden energie.. vooral laten stromen.
Op korte termijn kan het je gelukkig maken, op lange termijn zal geld je nooit gelukkig maken. Je behoeften worden hoger naarmate je inkomen stijgt. In het begin is het nog nieuw en allemaal spannend. Zodra je daar aan gewend bent voel je je net zoals vroeger. Veel voelen zich daarna juist minder gelukkig dan eerst omdat je sociale leven veranderd, je vrienden zullen anders naar je kijken. Onbekende mensen zullen je al beoordelen zonder dat ze je ook maar kennen omdat je geld hebt.

Een goede welzijn, dat maakt nou echt gelukkig. Denk hier maar aan: jij bent multimiljonair en je bent in het ziekenhuis, je krijgt van de dokter de keuze om je geld te houden maar dat betekent wel dat je de rest van je leven ernstig ziek blijft wat je sociale leven zal beïnvloeden. Maar je kan ook al je geld inleveren en gezond verder in het leven gaan..

Keuze snel gemaakt toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen geld maakt niet gelukkig, maar het maakt het wel een beetje makkelijker om armoe te lijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je te weinig geld hebt wel. Bijvoorbeeld je dochter moet geopereerd worden, maar je hebt het geld niet. Teveel geld, meer dan je strikt nodig hebt, maakt echter niet gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als dat goed gebruikt wordt wel..
zoals:
als er iemand dik in de problemen zit qua financiën dan maakt meer geld gelukkig...
als je geld geeft aan een goed doel en je ziet resultaat maakt dat gelukkig
als iemand heel zijn leven voor een klein loon hard heeft gewerkt en wint dan een mooi bedrag maakt dat gelukkig...
als je ziet dat je kinderen het goed doen en een mooie cent verdienen maakt op die manier geld ook gelukkig...
als je in de bijstand zit en je krijgt wat extra's van je uitkerende instantie om je kinderen te laten sporten of op vakantie te sturen, maakt dat geld gelukkig....

Maar als je al heel veel hebt en krijgt er al maar bij dan geloof ik niet dat geld gelukkiger maakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik naar een niet nader te noemen familielid kijk, klopt dat voor geen meter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als iemand die veel aan geld gerelateerde problemen (bijv. schulden) de loterij wint, zal hij vast erg gelukkig worden. Het zal niet zo snel werken bij mensen die problemen hebben die niet geldgerelateerd zijn (zoals terminale ziekte, trauma's, depressie)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld maakt inderdaad heel gelukkig, vooral de eerste momenten, tot een paar dagen, hooguit een paar weken, daarna is het heel normaal en een reden tot ongeluk en meer en meer spanning...

Dus het is echt waar, maar niet voor lang... Echt geluk daar komt geen geld aan te pas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geld kan een rol spelen in je kansen om gelukkig te worden.
ook raad ik af te geloven wat in de films afgebeeld word, waarmee ik bedoel het beeld van hoe meer geld hoe o ongelukkiger
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van te weinig geld kan je wel ongelukkig worden: te weinig voor eten en drinken is niet om blij van te worden. Maar genoeg is genoeg en van meer wordt je niet bijster veel gelukkiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld maakt niet gelukkig, maar 't maakt het wel gemakkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld kan er alleen maar toe bijdragen.
Gelukkig ben ik als mijn familie gezond is,
en als ik een lief lachje krijg van mijn kleinkinderen,en als
ik dan ook nog voor hun een leuke spaarrekening kan
openen met een aardig beginkapitaal,dan ben ik pas
gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld maakt niet gelukkig, hooguit hetgeen wat je ermee doet.

Ik zou héél blij zijn met 1 miljoen, zou er zoveel mensen mee gelukkig kunnen maken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn genoeg onderzoeken geweest die niet alleen hebben aangetoond dat mensen met geld niet alleen langer leven, maar ook gelukkiger zijn. Het gaat hierbij natuurlijk om de gemiddelden.
Het betreft hier dan wel beter opgeleide mensen die daardoor een beter positie in de maatschappij hebben en dus over meer geld komen te beschikken.
Van mensen die plotseling over veel geld komen te beschikken, b.v. via een prijs, is bekend dat een aantal daarvan zelfmoord hebben gepleegd. Deze onderzoeken zijn v.n. in Engeland en Amerika gehouden.
Het hangt er dus schijnbaar van af hoe je aan het geld komt en hoe je er vervolgens mee weet om te gaan.
Krijg je een erfenis?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee geld kan niet gelukkig maken, het is daartoe niet in staat.
Het is natuurlijk wel heel erg gemakkelijk als je er genoeg van hebt.

Er zijn mensen die miljoenen hebben en die niet gelukkig zijn. Als het gelukkig zou maken waren die mensen wel gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat geld je wel helpt om gelukkiger te kunnen worden. Het kan je comfort bieden, zoals een warm huis, fijne kleren, of een vervoermiddel waardoor je vriendschappen of familierelaties kan onderhouden.
De meeste mensen worden namelijk wel gelukkig van contact met andere mensen. Dus ja, ik denk dat geld wel gelukkig maakt. Maar niet als doel op zich...
Het hebben van veel geld maakt niet gelukkig, alleen als je er iets mee doet, of iets mee wil gaan doen. (het vooruitzicht om iets te willen/ kunnen kopen maakt ook gelukkig).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, geld maakt gelukkig.
Het werkt als volgt: Heb je dorst, dan maakt een glas drinken je heel eg gelukkig. Naarmate je doordrinkt wordt de bevrediging ervan langzaam minder. Tot het punt dat het geen meerwaarde meer toevoegt.
Met geld is er ook zo'n limiet. Echter net als met eten en drinken; er zijn mensen die 'denken' dat ze meer nodig hebben.
Maar na zo'n bepaald moment maakt het in werkelijkheid niet meer of minder gelukkig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opzich wel, je kan middelen kopen om jezelf te onderhouden (eten, medicatie) maar of liefde niet belangrijker is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Samengevat: Je bent gelukkig als je tevreden bent met wat je hebt, met wat je bereikt hebt, en met wat je voor anderen kunt betekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou geloof me, geld maakt gelukkig

"Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig heb ik geld" :-)