Is het echt onbeleefd een oud(er) iemand zijn/haar leeftijd te vragen? En waarom dan?

Althans, dat zeiden ze vroeger tegen mij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is een persoonlijke vraag...jij stelt:''Is het''..........maar het zou moeten zijn ''vindt jij..''....
dit kun je niet zo beantwoorden want is voor iedereen anders..........

Het beste antwoord

Het is niet onbeleefd. Dat het onbeleefd zou zijn slaat nergens op, we worden allemaal ouder.
Elke dag die we geleefd hebben geven ons meer ervaring, dus daar kan je blij mee zijn.
In feite moet je blij zijn ouder te worden, je hebt al die dagen overleefd en veel geleerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is heel mooi gezegd! Dikke plus!

Andere antwoorden (11)

Ik vind dat je best iemand kan vragen hoe jong hij is. Zijn maar weinig mensen, die hier geen antwoord op willen geven. Is echt niet onbeleefd, om die vraag te stellen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien doen ze er tegenwoordig niet meer zo "moeilijk" over?
Dat is iets wat niet in de etiquette staat als onbeleefd. Vragen staat je toch vrij? Dat sommige mensen het niet fijn vinden om er antwoord op te geven kan, dan kunnen ze dat aangeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zijn die "etiquettes" eigenlijk? Waar kan ik die vinden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Etiquettes zijn eigenlijk de 'goede manieren'. Hoe behoor je je bij een formele gelegenheid te kleden en te gedragen etc. Info: http://www.omgangsvormen.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank u wel!
Het word inderdaad gezien als onbeleefd, zeker bij mensen die je niet goed kent. Dit omdat veel mensen niet beoordeeld wil worden op hun leeftijd, en om vervelende situaties te voorkomen(oh, ik dacht dat u veel ouder was e.d.).
Daarnaast is leeftijd maar een nummer, dus hoort het niet uit te maken.
Als je mensen beter kent, kan je het wel vragen, maar niet iedereen wil het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik niet.Men kan altijd antwoorden dat men het liever niet zegt maar vragen staat vrij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was vroeger ook zo, dat men dat vond. Maar tegenwoordig kan je gerust vragen: als u het niet vervelend om het te zeggen, mag ik weten hoe oud u bent.
Er zullen weinig mensen meer bezwaar tegen hebben.
Waarom ook?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is helemaal niet onbeleefd, soms zijn ouderen trots
op hun leeftijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat schijnt tegenover vrouwen meer onbeleefd dan tegenover mannen. En zeker boven de 30 jaar.
Dat komt omdat vooral vrouwen door de rare huidige normen nog steeds vooral zo jong mogelijk moeten overkomen.
En dus vaak niet willen weten dat ze echt wel een jaartje of wat ouder worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind van niet.

Trouwens ik vind dat je alles moet kunnen vragen. Maar niet alle vragen hoeven beantwoord te worden. Deze keuze ligt toch echt bij de ander. Ook daar moet je rekening mee houden.

Maar sommige mensen vinden dat elke vraag een antwoord moet krijgen. En dan krijg je soms wel de indruk dat het onbeleefd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onbeleefd is het niet maar het wel zo dat je moet vragen hoe jong bent u maar meestal hoeft dat niet omdat oudere mensen meestal wel hun leeftijd uit zichzelf vertellen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is maar hoe je zelf in het leven staat. Ik ben opgevoed met de normen en waarden van vroeger en heb getracht dat ook op mijn kinderen over te brengen.
Onbeleefd? Nee! Maar besef wel wie je tegenover je hebt en in welke situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, totaal niet... Maar de etiquette verbiedt het wel... Daarmee is het nog niet onbeleefd...