Hoe kan ik op een sympathieke, niet betuttelende manier financieel bijdragen aan de kosten van een feestje?

Vrienden hebben ons hele 5-persoonsgezin uitgenodigd voor een pannenkoeken-etentje ter ere van hun zoon die 16 wordt. Ik wil de jongen een kadootje geven, maar ook bijdragen aan de kosten van het etentje, omdat ik weet dat ze het niet breed hebben. Hoe doe ik dat op een niet-betuttelende manier?

Toegevoegd na 13 minuten:
In een pannenkoekenrestaurant.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat je praat over 'etentje', neem ik aan, dat jullie naar een pannekoekenhuis gaan met z'n allen, en dat je vrienden dus blijkbaar én gespaard hebben hiervoor, én het zeer feestvreugdverhogend vinden, dat jullie mee gaan.
Je zou bijv. voor de ouders een bloemetje mee kunnen nemen als 'dankjewel', met daarin verstopt opgerolde €5,jes, dichtgebonden met lintjes in kleuren van het boeket.
Of €5jes in ballonnen friemelen, en dan met een bos ballonnen binnenkomen.
Of je zou foto's kunnen maken van het etentje, en die dan in een envelop, met een leuk kaartje waarin je bedankt, aangeeft, dat dit feest zéker voor herhaling vatbaar is, en dat jullie hen bij dezen uitnodigen voor het volgende pannekoekenfestijn - dan hebben ze gelijk ook weer iets om naar uit te kijken.
Want als ze het niet zo breed hebben, zijn etentjes natuurlijk hoogtepunten in het jaar - jij zou ze dan weer mee kunnen nemen naar hetzelfde restaurant, omdat dit blijkbaar voor hen als érg leuk gezien wordt, of ze meenemen naar de chinees : is ook niet zo duur, en weer eens iets anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteindelijk ben ik gewoon voor de envelop gegaan, maar je ideeen vond ik erg leuk!

Andere antwoorden (5)

Stel voor dat jullie het toetje maken en voor de drank zorgen bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan voorstellen om die dag wat eerder te komen en ze te helpen met pannenkoeken bakken.
je kan zeggen dat je nog veel mix of andere ingredienten in huis hebt en dat jij die wel meeneemt. of dat je drinken of toetjes meeneemt ofzo.
14 jaar geleden
Ik denk gewoon geld in een envelop met een kaart erbij. Je kunt op de kaart schrijven dat jullie het enorm waarderen en op deze manier toch een bijdrage willen leveren. He is echt niet betuttelend. Meeste mensen kunnen zoiets wel waarderen.

Als je dat echt niet wilt, kun je ook voorstellen om het dessert of de drankjes te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het in een pannenkoekenrestaurant is is dat nogal lastig.
Wat je kunt doen bijvoorbeeld is dat jij een dessert maakt en na het eten naar hun huis gaat om daar jouw recept te nuttigen. Dat doe je dan onder het mom van: "ik heb een heerlijk nieuw recept en dat moet ik echt met jullie delen!"

En als je dan bij hun thuis bent dan maak je voor de volwassenen nog een heerlijke Irish Coffee erbij. Je neemt dan zelf de Whiskey, de bruine suiker en de verse slagroom mee.
Die heb je hun niet voor hun hoofd gestoten en heb je toch een leuke bijdrage geleverd aan het etentje!

Als je het Irish Coffee recept wilt hebben dan hoor ik het wel!

Toegevoegd na 1 minuut:
Je moet ze natuurlijk wel van te voren melden dat jij graag je dessert voor hun wilt maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen gewoon een envelop met een kaart en geld. Mocht je dit niet leuk vinden, kun je een 'waardebon/tegoedbon' voor een volgend etentje geven! Wel vast een datum prikken, anders komt het er niet van..