Zijn de mannen wel voldoende geëmancipeerd?

Bij emancipatie denken we direct aan de vrouwen.
Maar zijn de mannen ooit zo ver gekomen.
Er zijn nog steeds typisch vrouwelijke taken en mannelijke taken, maar als ik om me heen kijk dan zijn de mannen totaal nooit geëmancipeerd, heel veel vrouwelijke taken die ze net zo goed zouden kunnen doen als de vrouw, vertikken ze gewoon, dan kan je het van de vrouwen toch ook niet verwachten zich aan te passen?
En dat in een tijd van tweeverdieners.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo hehe, eindelijk een man die het begrijpt!!

Het beste antwoord

Sommige mannen wel en sommige mannen niet. Ik zie ook om me heen dat vrouwen ook dingen naar zich toe trekken en denken dat mannen het niet kunnen op hun manier. Ze kunnen het niet loslaten lijkt het of delegeren niet. Logisch dat de man dan denkt haah lekker makkelijk ik doe niks. Wij hebben wel onze voorkeuren hoor in taken. Je kunt beter een taak doen die je goed af gaat . Anders stel je het maar uit en komt er niets van. Wij verdelen de taken hier prima.
Mijn man maakt ook de plee schoon of de badkamer. En hij kookt ook. Maar we doen ook samen de dingen die gedaan moeten worden. Des te sneller kan je veel leukere dingen doen buitenshuis. Maar onze tuin doen we weer samen. Maar als een vrouw alles uit zijn handen trekt en aan geeft dat ie het niet goed doet dan komt die emancipatie nooit en zijn het van die verwende jongetjes geworden hahaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, ja , ja van die verwende jongetjes!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja toch, komop ff er tegen aan uit die luie stoel hhaha en vooral prijzen he ? dat helpt ook :" wat goed wat een bling bling plee hebben we weer" hhahahaa
Rieneke1
14 jaar geleden
heerlijk, jouw verhaal, + :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
josephina, heb je een houtkachel?
Dan kan daar die luie stoel wel in.
En niet te veel prijzen hoor, dat gaat een keer fout!
Maar je moet het wel blijven doen, ander moet je zelf de plee schoonmaken.:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahhaa ja ed ik prijs en prijs ;) anders krijg ik niets meer voor elkaar hahaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Straks met beter weer, lekker samen de tuin in.

Andere antwoorden (8)

Als ik voor mijzelf spreek, ben ik een redelijk geëmancipeerd mens.
Alles kan en doe ik in het huishouden, van koken tot wc schoonmaken.
Ook zie ik dat er steeds meer mannen zijn die ook alles kunnen en doen.
Belangrijk is dat je alles samen doet, dat geeft ook een goede band met elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het idee dat de mannenemancipatie, voor zover die er al was, weer over zijn hoogtepunt heen is.
Steeds meer mannen, die zich vroeger geemancipeerd noemden, hoor ik nu over het herwaarderen van de mannelijke eigenschappen, als kracht, leiden, duidelijkheid, kaders stellen. Daarbinnen mag de emotionele vrouw dan haar creativiteit en zorgzaamheid ontplooien.
Merkwaardige ontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, alleen de vrouwen moeten nog even beter leren luisteren, teminste zo had god het toch bedoeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bedoeling is dat we naar ELKAAR luisteren lieve Jeroen :)
geen min van mij !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet ik, ben weer eens opstandig, en dan krijg je van mij dit soort antwoorden. Liep hiervoor namelijk tegen een vraagje van de heer aan. Voor mij is gewoon iedereen gelijk. Al 47 jaar (:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegen welke heer liep je aan, jeroen ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn grote vijand GOD dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
VIJAND! nee joh, hij vindt zelfs jouw lief hoor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps, een boze Donald :O
Ik ken mannen die alleen wonen,waar het schoner is in huis dan bij een vrouwen die hele dagen thuis zijn.
Koken en afwassen doe ik met plezier,en om wat te poetsen ben ik ook niet te beroerd,maar hoe mijn vrouw poest en schoonmaakt daar kan ik niet tegenop.
Die vrouwen hebben toch effe dat ietsje meer op dat gebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een man naar mijn hart :)) +1
Ik denk dat het uiteindelijk gaat om de balans in een relatie, en niet zozeer om 'het mannetje' en 'het vrouwtje' te zijn. Ik pas me een beetje aan en hij ook.
(hij kan betere pesto maken dan ik en ik kan een auto restaureren :-)..)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat zijn ze niet. Maar ik denk dat wij vrouwen daar zelf voor zorgen. De man is van nature anti huishouden. Hij belooft wel om mee te draaien. Doet het vervolgens niet en de vrouw pakt het (met vel gemopper weliswaar)
wel weer op. Nou dan is het toch weer het oude liedje.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet volgens de website: www.remancipeer.nl

Remancipatie betekent meer aandacht voor de mannelijke kant van de maatschappij. Het maatschappelijke debat is, en dat vinden wij terecht, de afgelopen 40 jaar gegaan over de positie van de vrouw. Maar nu wordt het weer tijd voor de mannen. Politiek correct vermelden we even dat we de positie van de vrouw ook erg belangrijk vinden, maar daar gaat ‘Remancipeer!’ niet over. ‘Remancipeer!’ gaat over de MAN.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
emancipatie is een term van deze tijd waar veel mee gegooid word. Ik geloof alleen in selectieve emancipatie. Ik wil hiermee bedoelen dat emancipatie gebruikt word wanneer het goed uitkomt.

twee voorbeelden:

Er is een wet in belgië dat met de vorige verkiezing zei dat een partij die verkozen zou willen worden voor 50 % uit vrouwen moest bestaan. De partijen zijn opzoek gegaan naar vrouwen ongeacht of ze nu goed politici waren of niet.

In het geval van scheidingen met kinderen gaat de vrouw bijna altijd voordeel hebben als het gaat over het hoederecht. Dan stel ik me toch zeer de vraag hoe objectief deze beslissing genomen word. Ik moet dan steeds denken aan de legerdienst. Mannen mogen gaan sterven voor hun vrijheid, land, kind en vrouw. In mijn ogen de grootste opoffering maar hoederecht krijgen nee dat kan niet.

Kortom de effectieve waarde van een persoon doet er niet meer toe. Overal duiken regels op dat vrouwen ook in hoge posities moeten toegelaten worden. Deze regels keur ik goed. Echter de nuance dat daar dan ook maar direct vrouwen moeten zitten ongeacht de bekwaamheid vind ik dan weer volledig verkeerd. Dit is een punt waar wij mannen ons laten doen. In dit opzicht moeten wij mannen emanciperen!

Tevens zie ik maar heel weinig vrouwen werken in de bouw, achter de vuilniswagen, bij de hoogovens, bij de dakwerkers, op de boorplatformen, ... noem maar op. Kortom mannen doen de meest rotte jobs ter wereld. Kom die als vrouw dan ook maar eens doen!

Emancipatie kan mijn steun wegdragen maar de implementatie vandaag kan men moeilijk onder emancipatie klasseren. Hier gaat het effectief om voorkeursbehandelingen ten koste van bekwaamheid.