Hoe groot is de kans dat het subsidiëren van homeopathie daadwerkelijk wordt gestaakt?

Een comité van het Britse parlement pleit voor het afschaffen van subsidieregelingen voor homeopathie - zie
http://www.newscientist.com/article/dn18559-stop-funding-homeopathy-say-british-mps.html .

Het comité adviseert de overige Europese landen het Britse voorbeeld te volgen.

Hoe groot is de kans dat dit gebeurt in het VK, en hoe groot is de kans dat dit invloed heeft op de praktijk in de rest van Europa?

Cryofiel
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Zie ook de discussies op
http://science.slashdot.org/story/10/02/23/1710235/Britain-To-Stop-Funding-For-Homeopathy?art_pos=5 .

Het beste antwoord

Hoe groot de kans is dat het House of Parlements de aanbevelingen overneemt, zal van de stemming gaan afhangen. Maar vergeet niet dat dit een soort parlementair onderzoek is, gehouden in opdracht van het Engelse Parlement. Ze wijzen de roep om verdere onderzoeken af, ze vinden de bewijzen glashard. De kans is dus redelijk groot. Vaak waaien dit soort bewegingen over binnen Europa. Als het wetenschappelijk bewezen is dat het hier gaat om suikerpilletjes en water in Engeland, dan hoef je dat elders niet meer te onderzoeken.
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Goede redenatie. Enneh - laten we het hopen!

Andere antwoorden (2)

Heel groot. Ook (benzodiazepinen) angstremmers worden niet meer vergoed omdat ze verslavend zijn. Zo zollen straks homeopatische middelen niet meer vergoed woden omdat de werking niet aangetoond kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Maar de vergelijking tussen benzodoapinen en homeopatische middelen gaat voor de rest niet op. De eerste hebben een bewezen werking.
100%... Maar wanneer precies is niet te zeggen... Het levert namelijk veel te veel op, die afschaf, daarom gebeurt dat binnenkort...