Hoe laat is het op de doemklok?

In de 90's en de 00's werd er nog wel eens gerept over de zogenoemde "doemklok". Ik hoor er niet zoveel meer over en vraag me eigenlijk af hoe laat het nu op die klok is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Sinds de klok was gelanceerd in 1947 is de wijzer al 18 keer verschoven .
Begon men met zeven voor twaalf , in 1953 werd de wijzer op twee voor twaalf
geplaatst toen de US en Rusland hun wapens testen .

De veiligste tijd was in 1991 toen er bestand kwam om het aantal kernwapens te reduceren tussen de USen Rusland en werd de wijzer toen naar 17 voor twaalf geplaatst .

Sindsdien is de wijzer nog enkele keren verplaatst geweest tot 5 voor twaalf in 2012.

http://www.thebulletin.org/timeline