Zijn er beroemde mensen in het buitenland met nederlandse roots (alle landen ter wereld)? Zoja wie/welke?

Ik heb FD Roosevelt , maar zijn er nog meer ( vast alleen ken ik ze niet)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Voorbeelden van bekende Britten die Nederlandse afkomst hebben zijn onder andere Denise van Outen, de kokkin Nigella Lawson, presentatrice Carol Vorderman, de voormalige, charismatische dichter John Betjeman en de iconische actrice Audrey Hepburn, en die maken deel uit de vele Britten die gedeeltelijk van Nederlanders afstammen.

Lijst van bekende Amerikanen van Nederlandse afkomst:

Presidenten

* Martin van Buren (1782–1862)
* Franklin Roosevelt (1882–1945)
* Theodore Roosevelt (1858–1919)

ries van Kuijk (1909-1997), manager van Elvis Presley
Alex van Halen (1953), drummer (rockband Van Halen)
Eddie van Halen (1955), gitarist (rockband Van Halen)

Families

* Van Cortlandt
* Rensselaer
* Roosevelt
* Schuyler
* Vanderbilt

En zo zijn er nog wel een paar Nederlandse beroemde /bekenden in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Familie Fonda (acteurs) Friesland.
Rooseveldt (president) Zeeland.
Dat zijn er een paar die mij gelijk te binnen schieten

Toegevoegd na 2 uur:
Van Bentum (schaatser) boer in de achterhoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De familie Vancouver kwam oorspronkelijk uit Nederland en heette daar Van Coevorden. Indirect is Vancouver dus vernoemd naar de Drentse plaats Coevorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt? Dat zou j ook niet zeggen :-))
Rutger Hauer
Nederlandse blonde film acteur nu wwonachtig in Amerika
In Ned. Ivanhoe en soldaat van oranje (onder andere)
In Amerika"Blind Fury" en in 1988 Golden Globe (Beste mannelijke bijrol in een miniserie gemaakt voor televisie) voor zijn rol in Escape from Sobibor.
en nog veel meer voornamelijk B-films en rollen in tv series.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oja Pete (piet) Sampras had ook nederlandse voorouders.