Begraven of cremeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat maakt ze ( mij) niets uit. Dood is dood. Naast de gewone technieken komt ook oplossen of droogvriezen als techniek op de markt. Lijkt me wel wat, dat cryomeren. er blijft amper rommel over, behalve dan de titanium implantaten...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook worden goede organen vaak gedoneerd aan zieke mensen of aan de wetenschap.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen antwoord speciaal voor atheïsten. De kans dat je overlijdt en donor kunt zijn is erg klein en ook gelovigen willen vaak gewoon doneren.
Poet
10 jaar geleden
De vraag was ook niet wat het verschil is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat het hele punt van het antwoord is dat er weinig "speciaal" is voor atheisten. Dat geld ook voor begraven en cremeren. Ik vond het wel een waardevolle aanvulling op de eerdere antwoorden.
Atheïsten zijn hele gewone mensen. Ze kiezen veelal voor dezelfde dingen als gelovige mensen, d.w.z. meestal begraven of cremeren (zoals mendelson al opmerkte). Als ze daarbij een rouwdienst hebben voor de nabestaanden zal die in het algemeen natuurlijk geen religieus karakter hebben, maar bijvoorbeeld bestaan uit toespraken en stemmige muziek in plaats van gebeden en dergelijke. Atheisten geloven normaliter niet in een hemel of hel, en de meesten denken niet dat er überhaupt iets is na de dood, maar ze hebben vaak wel een mening over wat er gebeuren moet. Begraven of cremeren is ook niet iets wat aan een kerk gekoppeld is, laat staan dat het is voorbehouden aan gelovigen. Er zijn wetten die bepalen wat er allemaal mag en niet mag. Hetzelfde geld voor testamenten en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Atheïsten worden vaak begraven, gecremeerd of gebruikt voor onderzoek/orgaandonor. Meestal wordt gedaan wat ze voor hun dood zelf gekozen hebben.