„Daarna gaf zij er ook van aan haar man, toen deze bij haar was, en hij ging ervan eten. Toen werden hun beider ogen geopend en zij gingen beseffen dat zij naakt waren. Zij naaiden daarom vijgebladeren aan elkaar en maakten zich lendenbedekkingen.”

Adam en Eva waren na de zondeval in zoverre „als God” geworden, „kennend goed en kwaad”, dat zij niet langer de door God gestelde maatstaven van goed en kwaad accepteerden, maar zelf waren gaan beoordelen wat goed en wat kwaad was.

Nochtans begon hun geweten hen te kwellen. Zij voelden zich ontbloot en achtten het nodig zich te bedekken. Hun lichamelijke naaktheid was in hun ogen niet meer een reine, onschuldige staat waarin zij voor God konden verschijnen.
Daarom begonnen zij vijgebladeren aan elkaar te naaien en bedekten hun geslachtsdelen, die God hun voor het eerbare doel van de voortplanting van hun soort had gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee hoor. Er zijn ook culturen waar er makkelijker mee omgegaan wordt, kijk maar eens naar Afrikaanse stammen. Maar over het algemeen worden ze toch wel (deels) verborgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, dat komt niet door de censuur van GoeieVraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik mag ook geen reclame maken voor sites die eventueel als pornografisch gezien kunnen worden.
AWM
14 jaar geleden
Zie onder reacties onder de vraag...
ik denk omdat er nog steeds een taboe heerst op seksualiteit. dit is al eeuwen zo, en het zal misschien wel minder worden als de tijd verstrijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo...kijk maar eens op oude Griekse vazen...

Toegevoegd na 4 minuten:
En in het Amazone gebied zijn ook nog wat naakte stammen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lang niet in alle culturen.
Bijvoorbeeld de oorspronklijke inwoners van de Filippijnen ( Igorots ) gaan naakt door het leven. Ik bedoel natuurlijk niet de "toeristen "Igorots.
Vandaar dat ik ook geen foto heb, daar zijn ze bang voor.