Ik vermoed dat het te maken heeft met zakenmannen die mooie blondines aanstellen als secretaresse om te kunnen pronken met haar uiterlijk zonder naar haar kwaliteiten als werknemer te kijken. Gevolg is dan dat veel van zulke secretaresses niet voor hun werk geschikt zijn.
Zeker in een tijd dat succes bij een vrouw inhield dat ze een rijke man trouwde was opleiding bij een vrouw toch minder belangrijk dan haar vermogen er goed uit te zien (de film 'Mona Lisa smile' gaat hier mooi op in) en blondines zijn over het algemeen genomen toch populairder dan andere kleuren haar... (blondes realy do have more fun)
Gevolg is dan al snel dat succesvolle zakenmannen met de populaire doch relatief laag opgeleide blondines liepen en dan komt de vrouw natuurlijk extra onnozel over (wat bij de man dan weer zijn ego doet groeien).
Doen alsof je onnozel bent heeft ook een beeld van kwetsbaarheid dat in mannen een beschermings instinct oproept. Slim eigenlijk, van die domme blondjes....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Jaloerse brunettes..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vermoed dat dat te maken heeft met de onnozele opmerkingen die sommige blondjes regelmatig maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er bestaat een grote en waarschijnlijk groeiende verzameling aan moppen over 'domme blondjes'. Een typisch 'dom blondje' is (uiteraard) blond of geblondeerd, is van het vrouwelijk geslacht, en is zeer aantrekkelijk bij de mannen. Vaak werken ze op een kantoor als secretaresse (een ander cliché, zie paragraaf Beroepen) waarbij ze eigenlijk te dom zijn om het beroep goed uit te oefenen en alleen zijn aangenomen vanwege hun fraaie uiterlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sinds Ruud Gullit een keer met Estelle voor mij in het vliegtuig heeft gezeten, heb ik wel een vermoeden ;-)

Dat vliegtuig heet "Golden Gate". "Uh, hoe weet je dat?". "Dat staat daar erop". "Uh? Waar dan??". Wijzen. Nou, daar :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien door dit soort meisjes?
(Zie link)