Streetview van Google (?)

Wie maakt al die foto's/opnames?!
Ik heb mezelf op streetview gevonden, alleen mijn gezicht is een beetje wazig gemaakt. Ik vind dit vreemd. Maar wat ik nog raarder vind: ons huis (en die van meerdere mensen) is ook nogal duidelijk zichtbaar, met alle balkonnetjes en mogelijke manieren om binnen te komen duidelijk zichtbaar. Je kan om het hele huis heen kijken, en alles is op schema.
Is dit niet een soort plan van inbraak op een presenteerblaadje gegeven?
Ik wil niet paranoide overkomen hoor, maar toch vind ik het raar dat mijn huis zo rondom duidelijk zichtbaar is, is in te zoomen, en als je goed kijkt kan je zelfs door het raam naar binnen kijken!

Het is in een aantal plaatsen in Nederland gedaan omdat het in Amerika ook al was.... maar wie vraagt ons wat?!
Wie heeft dit bedacht, en wie heeft hier toestemming voor gegeven?

Edit: ik weet dat ik het kan laten verwijderen door google, maar er zijn ook mensen die niet weten dat dit gaande is. Ook voor hen vraag ik het.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Google doet dit helemaal zelf, ze rijden door alle straten met een soort 3d camera's op hun dak. Dat je via die foto, naar binnen kijken is op zich denk niet heel erg. Dat kan je dan ook als je door jou straat loopt.
Als je het vervelend vind kan je wel een klacht bij Google indienen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De familie Boring heeft een rechtzaak verloren van Google. Meneer en mevrouw Boring waren boos op Google omdat hun huis via Google Streetview te bekijken was. Daardoor kregen ze allerlei mentale problemen, omdat hun huis een “enorme bouwval zou zijn”. Aaron en Christine Boring eisten daarom dat hun huis zou verdwijnen van Google. Indien ze gelijk hadden gekregen zou de weg vrij zijn gekomen voor een enorme schadevergoeding zoals vaak in de VS wordt toegekend indien iemand “mentale schade” oploopt.

Het koppel eiste in eerst einstantie 25.000 dollar schadevergoeding. Maar de rechter gaf hen geen gehoor. Google kreeg gelijk in de zaak waardoor het huis gewoon via Streetview te bezichtigen is. Sterker nog, door alle aandacht rondom de zaak en de opmerkelijk naam van het stel (Boring betekent “saai") hebben al honderdduizenden mensen het bewuste huis bekeken.

Ik vindt het ook vreemd en niet prettig.Ik weet niet onder welk wetsartikel deze vrijheid van handelen van Google te vinden is.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Google mag net zoals ieder mens foto's en video's maken van alles wat vanaf de openbare weg te zien is. (andersom mag het niet)

Het rechtsysteem zegt dat voor alles wat vanaf de openbareweg zichtbaar is kan je als je logisch denkt verwachten dat mensen foto's maken. (bijv. van een vrijpartij voor het raam)

Zoals je al weet doet Google niet moeilijk als je jouw huis er niet op wil hebben.

De kans dat een inbreken het gebruikt om in te breken lijkt me zeer klein. Hij kan namelijk niet zien of er een alarm op zit en wat voor sloten je hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het lijkt me ook niet zo erg dat je je huis kan zien op google. Je ziet inderdaad toch hetzelfde als wanneer je door de straat rijd? dit is toch zowieso openbaar voor iedereen?
Google maakt inderdaad zelf al deze foto's. Ik dacht dat er laatst op het NOS journaal zelfs nog een stukje over te zien was waar ze lieten zien hoe dit gebeurd.