Wat is geluk?

Is dat een optelsommetje van een aantal fijne gebeurtenissen, of het winnen van een grote prijs, het delen van liefde, of zo maar een fijn gevoel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie vraag, Ed. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hele mooie vraag +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk is als een vogel in je tuin, je weet vaak niet eens dat het er is, slechts een stapje en het is er.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn soms niet veel woorden nodig Addy.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie vraag Ed! + 'Gelukkig' voelen we 'het' stromen! Dat is een gevoel van geluk!

Het beste antwoord

Voor mij is geluk, als ik 's morgens wakker word, mijn dochtertje van 5 naast mij in bed ligt. Zij komt namelijk altijd in de loop van de vroege ochtend stiekem in het bed van papa en mama liggen.
Ik word wakker en zij kijkt mij aan met een grote glimlach en zegt:" goedemorgen pap, lekker geslapen"? Ik pak haar dan vast en geef haar een dikke kus.
Dat is voor mij het ultieme geluk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is geluk een dikke plus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is vette geluk!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
............ Goeie morgen pap, lekker geslapen?..................

Andere antwoorden (49)

voor mij is het de sensatie die me wel eens kan overvallen, dat alles op z'n plek ligt, dat alles klopt en goed is.
kortdurend, maar heel fijn.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het te lang zou duren is het ook niet meer bijzonder.
+1
Geluk is voor iedereen anders. Voor de een is het de zon die opkomt voor de ander is het na 4 dagen weer eens naar de wc kunnen gaan.
Het is dat wat iemand een heel fijn gelukzalig gevoel geeft en dat kan voor iedereen anders zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan mij dit heel goed voorstellen. Je hebt dagen niet gepoept en dan kan je eindelijk gaan.................mmmm wat voel je je dan gelukkig :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahah precies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
poepgeluk! :-)
+1
GELUK

Geluk is niet het cijfer zeven,
geluk is ook geen klaver vier.

Geluk is liefde geven,
aan een mens of aan een dier.

Is de liefde in je leven?
gaat een vriendschap niet gauw stuk?
Dan spreek je van een kwestie...
een kwestie van......Geluk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
mooi muts! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je.....is niet van mij zelf hoor,kwam ik tegen ergens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Muts52 Geluk is soms een cijver,
niet altijd even hoog,
Soms is het ook de regen ,
of is het dagen droog.
Soms is het ook een antwoord,
gekregen op g.v.
van mutsje 52
ik ben toch blij ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha dank voor het persoonlijke versje erg lief!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een plusje voor je gedicht.
De Vandale zegt:

ge·luk het; o 1 gunstige loop van omstandigheden; voorspoed: hij heeft altijd ~ boft altijd; van ~ mogen spreken veel geluk hebben 2 aangenaam gevoel van iem die zich verheugt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk is algehele tevredenheid. Alles is en gaat zoals je dat wil of nodig hebt. Je bent te-vreden, tot vrede gebracht met jezelf en de wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
mooi gezegd, +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Geluk is voor mij een gevoel dat ik zelf kan creëren. Soms wordt het tijdelijk van buitenaf gebracht door de dingen die je noemt (iets winnen, iets krijgen, liefde), maar echt geluk, zit van binnen en is voor mij wel meer dan "zo maar een fijn gevoel". Het is een gevoel dat ik creëer en waardoor het leven een stuk makkelijker wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
concreet gezegd kan bijna alles geluk zijn als het iemand een fijn gevoel kan geven als hij een stofje in de hersenen aan maakt wat hij/zij leuk vindt. Ik heb mijn geluk leren vinden door een heel leuk klein boekje. Who moved my cheese.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
De positieve aspecten in het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Geluk is willen wat je hebt en niet willen wat je niet hebt.
(In aanmerking genomen dat je over de normale basis dingen als goede gezondheid, huis, eten, verwarming, enz. beschikt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordenkertje +1
Geluk heeft exact zoveel definities als dat er mensen leven

Geluk is een perceptie van één definitie, waarbij tijd relatief is en taal niet universeel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk is tevreden zijn met wat je hebt en daar van genieten.
De zon die schijnt, iemand die naar je lacht, een poes die snorrend op je schoot zit, een lekker kopje thee, je man die je hand vasthoud, je kind dat even langskomt om te zeggen dat het allemaal toch wel meeviel met die slechte punten, gezond zijn, genieten van een liedje op de radio. Wat mij betreft zit het in hele gewone, vaak kleine dingen en heel vaak denk ik op een dag: count your blessings....het leven is een feest en wij zijn uitgenodigd.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk is wat je van binnen zo ervaart en dit kan van alles zijn en voor iedereen hetzelfde en tegelijkertijd ook zo verschillend. De mens kan het geluk overal vinden, maar niet overal in herkennen.

"Ik zocht het geluk, maar vond het in duizend kleine stukjes!"

"We kunnen veel mensen gelukkig maken met het geluk dat wij weggooien." (M.Auclair)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms is het ontbreken van ongeluk al aan te merken als geluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hebben de droom van: ‘... en zij leefden nog lang en gelukkig’. Dat is een hardnekkig misverstand.

Geluk is "kunnen zijn met dat wat is".

Of het nu leuk is of naar, mooi of lelijk, fijn of verdrietig.
Zonder te willen dat het weggaat, of blijft of anders is dan het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Geluk zit van binnen vind ik, iemand blij maken bijvoorbeeld met een verassing dan geef je een stukje geluk. Geluk ontvangen zit 'm ook in kleine dingen. Het hoeft niet groot te zijn of in materialistische dingen. Inderdaad de liefde al is het maar een klein gebaar. Het zit 'm niet in een grote prijs, het is wel handig natuurlijk. Maar als je in je omgeving geen warmte hebt en je hebt wel een grote geldprijs is het geluk toch ver te zoeken. Warmte en liefde om je heen geven en ontvangen is voor mij geluk. Geluk is ook dat je gezond bent. En dan gecombineerd met liefde en warmte om je heen van je familie en vrienden kan mijn geluk niet meer stuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk en tevredenheid is de weg waarlangs we reizen en niet de eindbesteming.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het moment waarop alles klopt, alles bij elkaar komt: de juiste plek, de juiste sfeer om je heen, de juiste mensen of die ene persoon bij je.. En of je dan rijk of arm bent, gezond of helaas niet, op een warm eiland eiland woont of in ons koude kikkerland maakt dan niet meer uit....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer erg mooi!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Geluk: als je positieve gevoelens op dat moment de negatieve overstijgen.
Pech: als je negatieve gevoelens op dat moment de positieve overstijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Geluk komt op vele manieren.

Vanochtend liep ik door het bos en de sneeuw met de vogels die zo dichtbij kwamen ( in de wakken van een meertje ) maakte dat ik me erg dicht bij de natuur voelde. Tussen de andere vogels zag ik een waterhoen dat verzwakt was . Ik liep terug door het bos naar huis , haalde een goedkoop brood bij de winkel en liep terug het bos in.
Ik gaf alle vogels in het wak te eten en het meerkoetje dat verzwakt was gaf ik wat extra te eten en ik beschermde het door met mijn benen om hem heen te gaan staan. Ik ervoer geluk .

Vannacht droomde ik dat ik een lotto formulier invulde en de getallen waren de juiste getallen en een delegatie kwam mij 2.000.000 Euro aanbieden. In de droom belde ik nadat de delegatie vertrokken was een persoon die geld nodig heeft en vertelde hem/ haar dat ik bereid was om de helft af te staan. ( Let op dit was een droom !!!) Ik ervoer een groot geluksgevoel.

Eergister avond was een vriendin van mij op visite. We gingen uit eten en we praatten en we deelden onze zorgen en onze deugden. Daarna ging ze weer weg en de volgende dag ervoer ik een geluksgevoel omdat zij in mijn leven is gekomen

Vandaag ging ik werken en ik bedacht me hoe veel geluk ik heb om een ( gewone ) vaste baan te hebben in deze tijd van economische crisis. Ik ervoer een geluksgevoel door deze situatie die in mijn leven is . Hoe gewoon ook , werken maakte me even gelukkig.

Vanavond ga ik slapen en als ik morgen weer op sta en vlak voor het opstaan voel ik van binnen uit dat ik alles goed doe op het moment in mijn leven en ik ervaar een geluksgevoel.

Elke dag realiseer ik me dat ik niet ziek ben , mijn lichaam is helemaal gezond en ik heb geen klachten ( meer) , ik besef hoe al die miljarden cellen in mijn lichaam dagelijks voor mij aan het werk zijn en ze in hun streven om mij gezond te houden werken ze optimaal samen . En ik voel dat de stofwisseling in mijn lichaam mij veel energie bezorgd en ik ervaar een geluksgevoel.

Elke dag zijn er mensen om mij heen die aangeven dat ze van mij houden . Ze laten het zien maar ze geven mij ook het gevoel dat hun "houden van " onvoorwaardelijk is . NO MATTER what. Zij geven mij een geluksgevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een flinke scheut van jouw geluksgevoel is hier bij mij aangekomen, ik zal het koesteren als een zwakke waterhoen.Even een traantje wegpinken.
Kon mijn tekst niet meer lezen.
Traantjes van geluk, van jouw geluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Ed :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je wat grappig is. Al die dingen die ik doe vandaag en die ik ervaar vandaag, juist vandaag ervoer terwijl jij die vraag stelt op GV. Echt niet alle dagen zijn zo !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is meer dan grappig, iets in het grote geheel regelt het allemaal, als voorbereiding op mijn vraag, dit is me al meer opgevallen.
Zo zijn er altijd ook vragen over zaken die ik *toevallig* ook heb meegemaakt, hoe ouder je wordt, hoe meer je het gaat begrijpen.
En die vragen lees je ook *toevallig*, terwijl er zoveel vragen zijn.
Gek genoeg heeft het waterhoentje de meeste indruk op me gemaakt, ook daar zit een les in. maar welke?
En hoeveel lessen hebben we al niet gemist, of verkeerd begrepen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima wisselwerking Ed, en ik geloof het ook ( dat het ook in het grote geheel wordt geregeld ) . Ondanks de zware treinbotsing in Belgïe hing er vandaag iets "goeds" in de lucht . Als je ervoor open staat en het ervaart en het kan reflecteren in dit mooie medium dat goeievraag.nl heet, dan kan je dat delen met anderen en dat geeft .. een geluksgevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goldenten, jij bent een gelukkeling! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geluksgevoel ligt soms zo maar voor het oprapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Waar blijven je plusjes?
Geluk is elke dag weer wakker worden met de man\vrouw waar je van houd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kies ik voor de variant daarop, geluk is elke avond weer naar bed gaan met de man/ vrouw waar je van houdt ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals je wilt:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Geluk is geld dat besteed is of de mazzel dat je 12 dagen na een aarbeving nog levend uit de restanten word gehaald:D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een paar weken geleden was het op een zaterdagmorgen koud maar windstil.
Om elf uur kwam de zon te voorschijn,en ik zat gewoon met een collega even 10 minuten samen een sjekkie te roken in een tuinstoel, buiten genietend van de zon.
Dat is een klein moment van geluk voor mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk is heling.

Eerst moet je openstaan, dan moet er contact komen, vervolgens voel je 'geluk' als de energie stroomt en je naar een hoger/dieper niveau tilt.

De energie stroomt door je heen, verbindt je met dat waar je contact mee hebt gemaakt, en heelt je.

Bij een geluksgevoel vindt er altijd in meer of mindere mate heling plaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja wie zal het zeggen, 1 ding weet ik...
ik heb het niet!
maar goed het is wat je zelf denkt
Ik verwoord het als een blij gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk is het verschil tussen een vrachtauto en een boom.

(echt waar, spreek uit ervaring)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vertel?
rose
14 jaar geleden
Binnenweg langs het water, gladheid, tegemoetkomende vrachtauto, auto die niet naar rechts wil, het zag er slecht uit. Ik dacht dat ik frontaal op de vrachtauto zou rijden. Op het laatste nippertje kon ik op een haar langs de vrachtauto glippen, naar ik verwachte zo het kanaal in. Gelukkig werd ik opgevangen door een hele aardige boom. Zodoende kan ik hier verslag doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wauw rose, wat een verhaal!
Aardige bomen bestaan toch, maar we kunnen er wel om lachen, maar ik ben toch erg blij dat we je hier niet hoeven te missen!
Het kanaal in rijden, wordt je ook niet gelukkig van met die kou! Probeer het goed te verwerken, dat het geen trauma wordt de rest van je leven.
En je auto?
rose
14 jaar geleden
Auto total loss. Maar zelf ben ik er lichamelijk én geestelijk zonder kleerscheuren van af gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeetje, wat een geluk heb jij gehad!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Geluk is een keuze!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk voor mij is als ik een ander kan helpen die in de problemen zit.
De dankbaarheid en de liefde die je terug krijgt, is met geen pen te beschrijven.
Ook geluk is als het met mijn vrouw en kinderen goed gaat, zodat zij zich gewaardeerd en compleet voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik naar het nieuws kijk of de krant lees hoor je hoort over sterren die zelfmoord plegen terwijl ze in geld zwemmen dan kijk ik naar mijn zoon mijn familie mijn alle dierbaren
dan besef ik pas wat echt geluk is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist bouty, het zit hem niet in het geld!
+1
geluk is liefde voor elkaar zijn en alles met elkaar delen in de goede zin van het woord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen maken dingen mee die hun gelukkig maken, maar daarna gaan de meeste mensen weer terug naar hun gemiddelde geluksniveau. Dat geluksniveau wordt bepaald door je constitutie en je persoonlijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk
De situatie waarin onze diepste Behoeften zijn verwezenlijkt: Gelukssituatie De Subjectieve indruk, en het daarmee gepaard gaande Gevoel dat men zich in zo'n situatie bevindt: Geluksgevoel De diepste Behoefte van mens (en dier): Geluksbehoefte
Gevonden op http://psy.cc/psy/wiki/pmwiki.php?n=Begr

Geluk
Let op: Spelling (deels) uit 1864: o. [geen meervoud] toestand van volkomene tevredenheid; fortuin; voorspoed, welvaart, tevredenheid; onzekere uitkomst, kans; goede uitslag; bij -, gelukkigerwijze; - er mede! het ga u wel, wel bekome het u; - zeggen, waarzeggen.
~KEN, ow. [gelijkvloeiend] (het gelukte, is gelukt), wel uitvallen, goed afl
Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/cali003nieu01/

GELUK
-angst -Gebiedende wijs van gelukken -gelukkig-zijn -gelukkigheid -hangertje -zegening -welzijn -welvaart -onverwacht gebeuren -meevaller -mazzel -kans -heil -hazard -fortuin -de geluksgodin -bof -bezit verwerven -ben verkeerd begonnen kom er niet meer uit -het valt mee -ik heb hem verknald
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoor

geluk
Gelukkig! Een straatinterviewer vraagt: 'Wat is geluk?' De antwoorden laten zien dat ieder daar zo zijn eigen gedachten over heeft: 'Een lang leven.' 'Een Porsche 911.' 'Een goede gezondheid.' 'Een mooie carrière.' 'Een goed gevoel van binnen.'
Je voelt je goed of je voelt je niet goed. Het gevoel van geluk heeft bij de meeste jonge mensen met e
Gevonden op http://www.schooltv.nl/eigenwijzer/infob

Geluk
*Geluk (emotie) - positieve emotie van het `gelukkig zijn` *Geluk (kans) - wil zeggen dat het toeval je beter dan gemiddeld beloont (bijvoorbeeld in een spel) *Gelug, geluk, dgelugs - boeddhistische School, met als hoofd de Ganden Tripa en de Dalai Lama als boegbeeld Personen: *Constantijn Geluk (1974), Nederlands voorganger en christelijk spreker
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Geluk

geluk
hazard, slagboeg, veine, bof, chance, fortuin, mazzel, meeval gelukzaligheid, zaligheid, heil, voorspoed, weelde
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/geluk

geluk
•prettige loop van de omstandigheid
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/geluk

geluk
ge` luk het -woord 1 voorspoed; stom of blind geluk louter toeval; meer geluk dan wijsheid voorspoed die niet te danken is aan eigen bekwaamheid of overleg; op goed geluk (af) in de hoop dat het goed zal aflopen; een geluk bij een ongeluk iets wat meevalt tijdens een onprettige of schadelijke gebeurtenis;
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/geluk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een tekst!
Gelukkig over geluk!
+1
Click op de link en je krijgt het antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je hier
http://www.youtube.com/watch?v=Us-TVg40ExM
naar luistert....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi +1
"Wat is geluk?"

'Geluk (of gelukkig zijn)' kan worden gedefinieerd,
als het 'tevreden' zijn
met de huidige 'levensomstandigheden
of met het leven zoals zich dat nu presenteert.

Bij 'geluk (of gelukkig zijn)'
kunnen er 'diverse positieve emoties' aanwezig zijn,
zoals
'vreugde', 'vredigheid', 'ontspannenheid' en 'vrolijkheid'.

Onderzoek duidt er op,
dat 'geluk' (voor ongeveer de helft) 'erfelijk' bepaald is.

De rest van de verschillen wordt veroorzaakt
door 'invloeden uit de omgeving'.

Het 'geluksgevoel' wordt geproduceerd
door zogenaamde 'endorfines',
op 'morfine gelijkende stoffen'.

Deze veroorzaken ook 'het houden van' gevoel.

Andere voorbeelden van 'stoffen in onze hersenen'
die 'genot' voortbrengen zijn:
- 'serotonine', de stof die verliefdheid brengt;
- 'adrenaline', welke in combinatie met 'dopamine'
een 'kick' geeft (bij bijvoorbeeld bungeejumpen).

'Geluk' wordt veroorzaakt
door 'endorfine stoffen' in je lichaam,
het is het 'product van chemische lichaamsprocessen'.

Toch wil ik daarbij nog ff het volgende zeggen:

Waar de ene mens 'gelukkig' van wordt,
dat kan de andere mens 'ongelukkig' maken;

Geluk is (naar mening) dus ook 'tijdelijk' en 'relatief'...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geluk is het tevreden zijn met wat je hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Geluk is een subjectief gedefinieerd begrip.

Ik kan wel zeggen dat geluk een moment van absolute en complete ontspanning is, of het eerste nipje van een nieuwe wiskey, of een nieuwe cd van Keith Jarrett, of de vertrouwde aanraking van mijn partner, of het zomaar je nergens druk om maken op zondagmorgen.

Maar dat is allemaal míjn geluk.

Geluk is wat je zelf als geluk ervaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi omschreven+1
Absoluut geluk bestaat niet. Geluk is een voortdurend streven naar een hogere graad van welzijn op sociaal,individueel , fysisch en geestelijk gebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Geluksmomenten
Ik ben ziek en heb duidende geluksmomenten, constant in geluk zijn is niet realistisch, wel moet je kijken naar de intensiteit van dingen, je bewust worden, en dagelijks je zegeningen tellen. Geef je geluk maar door en je zult versteld staan wat je ontvangen kunt. Nog even dit; Ik zou met aandacht naar binnen gaan en kijken wat daar afspeelt en dat allemaal tegen het licht houden. Ik zou kijken naar wat ik wel kan. Ik zou kijken of ik ergens plezier aan kan beleven zonder dat ik iets anders doe dan kijken naar binnen en wat zich daar afspeelt. Ik zou dan, als ik iets gevonden had wat plezier zou opleveren blijven op dat punt wat plezier en geluk oplevert. Ik zou niets anders doen dan daar heen gaan. Voel het geluk, ik zou in mijzelf gaan dansen, en in gedachten ervan genieten. Het is een komen en gaan...een kom en gaan. Ik geniet van alles wat ik voel, denk en ervaar. Zolang ik dat mag, doe ik niets anders dan daar blijven.. Ik zou dankbaar worden voordat ik dit alles nu nog mag meemaken, en dat delen met iedereen die met mij in contact komt en positief blijven...Ik zou heel intens naar de vogels gaan luisteren en ze bedanken voor hun lied voor mij gezongen. Ik ben ziek maar heel gelukkig. Ik hou van je, ook als ik je niet ken, maar ik weet dat jij niet anders bent dan ik. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach d'r zijn niet zoveel woorden voor nodig!

Gelukkig zijn is taalkundig erg steriel het tegengestelde van 'ongelukkig zijn'. Echter..., opklimmend vanuit een ongelukkige situatie ervaar je het geluk vanzelf in elke vezel.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
 ge·luk het; o 1 gunstige loop van omstandigheden; voorspoed: hij heeft altijd ~ boft altijd; van ~ mogen spreken veel geluk hebben 2 aangenaam gevoel van iem die zich verheugt

 voor·spoed de; m goede gang van zaken; geluk

 gun·stig bn, bw 1 goedgezind; genadig 2 voorspoedig, voordelig: een ~e uitslag 3 aangenaam; vertrouwenwekkend: ~ bekendstaan

 bof de; m -fen 1 buitenkansje, meevallertje 2 ontsteking vd oorspeekselklier, een kinderziekte
 bof·fen bofte, h geboft geluk hebben: bof ik even!

Dit is de definitie (en de definitie van de definitie). Wat wij vervolgens 'geluk' vinden is natuurlijk subjectief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geluk is dat je je prettig voelt, je voelt je goed meestal denk je ook positief na over dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Wat is geluk?"

onder een boom liggen en de wolken voorbij zien drijven

de bloemen in de tuin

spelende kinderen

dat je gezond bent
de lijst is eindeloos , je hebt genoeg om nu al gelukkig te zijn en je niet langer op stang te laten jagen door angst of woede
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ik iedere dag nog mag genieten van het leven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het een geluk vinden als ik mijn ware zelf mag ontdekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een liefdevol leven te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo waar. +1
Geluk is er altijd. In alle eenvoud. Je moet het alleen wel willen en kunnen zien. Het geluk zit m dus niet in rijkdom en allerlei hebbelijkheden. Geluk is iets van heel lang geleden en wat er nog steeds in overvloed is, wat we helaas vaak niet meer zien..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk is een heel intens gevoel van binnen.
Het is een zeldzaam gevoel. Een gevoel dat soms heel even is of na sluimert.

-In perioden van 'verliefde zijn'. (en deze wordt beantwoord.)

-Wanneer je liefde in je hart voelt voor iets of iemand en deze wordt gewaardeerd.

-Wanneer liefde je beweegt om iets te doen voor jezelf, de ander.

-Wanneer je geraakt wordt, door een gevoel van één zijn met het Goddelijke.

-Het moment te ervaren dat jij gelukkig bent met wie jij bent.

Dan overvalt je vaak een gevoel van geluk.

Tevredenheid overkomt je veel vaker en kan er bijna altijd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel Goldenten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat geluk terug voor jou. +1
Geluk is (stiekem toch) een werkwoord;
Geluk is vaak een momentopname;
Geluk zit vaak in kleine dingen;
Geluk moet je leren herkennen;
Je moet planning nooit in de weg laten staan van simpel geluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geluk is het begin van een ongeluk..