Is de aanduiding "meid",beledigend voor vrouwen?

Ik mocht het woord mijd...(ik zal het nu maar met 'n lange ij schrijven,anders word deze vraag óók verwijderd)...is dat woordje beledigend voor vrouwen?Ik vroeg me namelijk iets af...weet iemand hoe die mijd,oftewel vrouw is van de ing-reclame...voorheen de postbank reclame?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gekke vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Manon1307: Waarom?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 vragen in 1, totaal niet relevant

Het beste antwoord

Meid vind ik iets opbeurends hebben zo iets van "komop meid" laat je niet "kisten"en meis vind ik iets liefs hebben. Hoe is het nou meis? Dus beide vind ik niet beledigend,maar positief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ik vind meid niet echt beledigend. Maar "meis" (van MEISje) vind ik leuker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen. Naar mijn inziens niet. Evenmin als 'meis' zoals hierboven genoemd. (Vind ik trouwens ook leuker persoonlijk!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in vroegere tijden was de meid de poetsvrouw.
het werd vooral gebruikt voor vrouwen uit een lagere sociale klasse, en dat is er een beetje aan blijven kleven.
als het nu gebruikt wordt, is dat vooral familliair, vriendinnen onder elkaar.
een vreemde vrouw kan je beter geen meid noemen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
true!! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Ik vind meid ook niet beledigend overkomen. Net als Sasha vind ik Meis wel leuker.
Ik vind wijf dan weer wel beledigend overkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de Dikke van Dale is de (hoofd)betekenis nog altijd dienstbode. Misschien dat het in die zin van het woord wat raar klinkt.

"Een slimme dienstbode is op haar toekomst voorbereid."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er helemaal van af wie het tegen wie zegt, in welke situatie, op welke toon, met welke bedoeling enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het goede antwoord.
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had een vraag gesteld...of iemand de naam weet van die vrouw in de ingreclame...voorheen die postbank reclame.Alleen had ik gevraagd of iemand wist wie "die meid" is.Mijn vraag werd dus verwijderd omdat "meid",beledigend zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou...dat had van mij wel mogen blijven staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor Sherpa maar ik vind het in dat context toch wel een beetje beledigend.
vroeger had de overheid een reclame
een slimme meid is op de toekomst voor bereid
dus is het geen schelt of beledegend woord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is niet beledigend,het ligt eraan hoe het gebracht wordt.
als iemand tegen mij zegt;hou nou eens je mond meid,dan is het beledigend,maar word er gezegt:hé,meid hoe is het?dan klinkt het toch anders....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar ben je dan door beledigd?Dat ze zeggen dat je je mond moet houden,of dat ze je meid noemen?Dus als iemand zegt:Meid,hou je mond...,dat vindt jy erger dan dat ze zeggen:Muts hou je mond?
nee dat vind ik niet, ik heb vooral iets tegen verkleinwoorden.

Ik ben laatst op mijn werk "mevrouwtje" genoemd door iemand die mij helemaal niet kent en als je als volwassen vrouw "meisje" wordt genoemd vind ik dat persoonlijk ook vreemd.

Meid vind ik vlot en toch speels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mijn gevoel maakt het nog verschil of een vrouw of een man het gebruikt. Het hangt ook van de leeftijd af. Een vrouw van 35 noem ik geen meid meer. Dat houdt ongeveer op bij 25. Ik noem mijn dochters ook 'de meiden' en peutertjes 'meidjes'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee beledigend is het zeker niet, mijn dochters zijn ook mijn meiden en daar ben ik trots op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt het ook nog uit,door wie het gebezigd wordt? Door man of vrouw? Persoonlijk vind ik het als je een vrouw rede-
lijk goed kent een kameraadschappelijke aanspreektitel.
Dus überhaupt niets beledigends!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van oorsprong niet.
zo ervaarik het niet.