Wat zijn neo naties?

Wat houd met name 'neo' in?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt nazi's? Anders staat er 'nieuwe landen'. Dat bedoel je vast niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad. Wat een domme fout van mij.

Het beste antwoord

Nazi's zijn nationaal socialisten. Het soort menschen waar we in de 2e wereldoorlog mee te maken hadden. Over het algemeen geen prettig volkje!
Neo is het latijnse woord voor nieuw. Dus al met al wederom geen prettig volkje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

neo nazi = nieuwe national sozialisten

Toegevoegd na 3 minuten:
neo is dus nieuw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neo is latijn voor nieuw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
neo is het duits woord voor nieuw
dus een nieuwe natie
Neonaties willen een land waar alleen hun eigen soort volk woont dus geen mensen van een ander ras alleen hun eigen ras als het beste ras zien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het duitse woord voor nieuw is:NEU! Neo is latijn en betekent
idd nieuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neo-, Neo- [neo-]
neo-
nieuw
dikke van dale duits nederlands
rose
14 jaar geleden
Always rough, aye, the first day with a new brain....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je dat niet meer doen Rose, ik verslikte me prompt in mijn aperitief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ape..watte?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Borrel bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PROOST! Je zult hem nu wel weer op hebben,of ben je al aan de serieuze borrel begonnen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje, dat denk ik. Ik zie hem nergens meer..
rose
14 jaar geleden
Cheers!
Neonazisme is nationaalsocialisme van na de Tweede Wereldoorlog. Het is een ideologie die ervan uitgaat dat het Indo-Europese ras of in meer extreme zin, het blanke ras van mensen, het arische ras, superieur is aan alle andere rassen. Ook gaat de ideologie ervan uit dat het jodendom uit is op wereldheerschappij en de uiteindelijke vernietiging van het blanke ras, daarom worden de Joden als de grootste vijand gezien door (neo-)nazi's. Nazisme is na de Tweede Wereldoorlog verboden in Duitsland en veel andere landen. Maar kleine groepen neonazi's bestaan nog steeds, over de hele wereld. Een voorbeeld hiervan is de NSDAP/AO. Naast neonazi's bestaat er een gerelateerde groep die het bestaan van de Holocaust en andere historische feiten uit het nazisme ontkennen, en over nazi-Duitsland en wat er gedurende die jaren gebeurde uitsluitend positieve geschiedenis schrijven (zie Holocaustontkenning).
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neo is nieuw op z,n Frans.
in het nederlands zou het zijn nieuwe naties.
de neo naties waren eingelijk een groep met dezelfde doelen als de gewone naties.
nu staan ze meer bekend als een racistishe groep.