Komt de meeste ellende, agressie, oorlogen en dergelijke niet gewoon door het hormoon Testosteron?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Oorlog ontstaat door hebzucht en verschil in welvaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee. Er zijn heel veel mannen met een hoop testosteron die geen ellende veroorzaken, niet agressief zijn, en geen oorlogen voeren. En er zijn vrouwen die niet speciaal veel testosteron in hun lichaam hebben die wél agressief zijn.

Blijkbaar is er dus iets anders aan de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oorlogen ontstaat door vier dingen:
1. Hebzucht,
2. nationalisme en andere valse eergevoelens en
3. religie.
4. machtswellust
meestal een mis daarvan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Testosteron leidt niet persé tot agressie en oorlog. Testosteron zet o.a. ook aan tot competitie, ambitie, de leider willen zijn, sexueel verlangen, creativiteit, etc. Dit soort eigenschappen zie je eerder bij mannen dan bij vrouwen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Maar je hebt gelijk zonder testosteron was er minder agressie en oorlog, maar hadden we ook geen welvaart. Het zijn twee kanten van de medaille.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trots en angst, de voorbeelden die noemt zijn uitingvormen.