Ze kunnen o.a diverse toeslagen kwijt raken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bijna niks. Ikzelf woon nu weer 2x opnieuw thuis en er is niks veranderd, behalve het getal van bewoners voor bijv verzekering.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wellicht bedoel je welke financiële gevolgen hieraan verbonden zijn?

Indien jij niet werkt dan kan het voordelen hebben voor jouw ouders omdat jij weer 'ten hunnen laste' valt.
Indien jij wel werkt dan hoeft dat nog niet persé een nadeel met zich mee te brengen omdat er ook belastingbrieven in eigen hoofde kunnen ingediend worden in plaats van als gezinseenheid.
Vraag dit eens na bij de belastingdiensten van de stad of gemeente waar jullie wonen.

Indien er onverwacht een belastingverhoging aan te pas zou komen dan vraag je ineens na welke onkosten jullie als privé personen mogen inbrengen want heel vaak weten mensen niet dat ze als werknemer eveneens bepaalde onkosten mogen inbrengen ter belastingvermindering.
En dan heb ik het niet enkel over het inbrengen van een lening voor het huis maar ook over de meest banale zaken zoals de aanschaf van een auto of bepaalde kledij die wel noodzakelijk is om naar het werk te gaan maar niet, of slechts gedeeltelijk, door de werkgever vergoed wordt.

Soms is het enorm handig om eens met buitenlanders te gaan praten want die kennen de wetgevingen en achterpoortjes van hun nieuwe gastland vaak véél beter dan de oorspronkelijke inwoners zelf.
Dat is geen verwijt naar die bevolkingsgroep toe want ze doen enkel wat hen wordt mogelijk gemaakt. Ze zijn in de meeste gevallen gewoon véél alerter en véél assertiever en daar kunnen wij veel profijt uit halen als we ons daarvoor openstellen.

Over heel de wereld is het zo dat er ontelbare wetten zijn en dat enkel het absolute minimum daarvan in jouw schoot wordt geworpen, de rest dien je echt zelf uit te vissen of je kan er ook 'toevallig' op stuiten als iemand het jou nadien onder de neus wrijft nadat je jezelf ogenschijnlijk tekort hebt gedaan.
Geen nood zou ik zeggen want voor élk tekort is er vroeg of laat een compensatie voorzien ;-)

Ga dus zelf op zoek naar de meest ideale legale oplossing voor jullie situatie.
En indien jou dat te lastig lijkt leer dan gewoon de consequenties van deze stap te aanvaarden en ga er constructief mee om op het moment dat bepaalde feiten zich voordoen.

Liefs en veel Succes ermee!