Waarom vinden sommige jongens het stoer om continue te tuffen? En waarom doen meiden dit niet?

Met tuffen bedoel ik op de grond spugen/spuwen

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Vanuit vrouw perspectief kan ik je vertellen dat wij dit niet doen omdat we 'tuffen' associëren met ordinair, lomp gedrag wat niet bij ons past.

Voor jongens is het een manier om zich af te zetten tegen de maatschappij en de huidige gedragsregels. Zeker als zij zich in een subcultuur bevinden waarin dit een gewoonte is, denken zij dat dit gewoon 'normaal' gedrag is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien kom ik van een andere planeet maar je in een aanvulling even een definitie van 'tuffen' willen geven?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Speeksel op de grond spuwen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of zoals Frank Rijkaard: in iemands nek ;-)
Tuffen: met betrekkelijk lage snelheid rijden met een (motor)voertuig dat een licht ploffend geluid maakt.

Ik denk dat dat komt doordat meer jongens dan meiden beschikken over voertuigen om mee te tuffen. Scooters en brommers en dergelijke. Jongens zijn ook meer geïnteresseerd in de techniek van dit soort voertuigen.
Bij het rondhangen op straat is het gewoonte geworden om ook zo nu en dan een rondje te tuffen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met tuffen bedoel ik: spuwen, spugen, speeksel op de grond tuffen/spuwen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik ben dus niet de enige die het woord niet kende :-)
Lak hebben aan sociale normen is kenmerkend voor de puberteit. Je afzetten tegen sociale normen. De meeste mensen leren dit gedrag af na deze periode.

Ik kende een jongen die dit deed en het was een grote randdebiel. Meisjes doen dit niet omdat zij waarschijnlijk inzien dat het een vieze gewoonte is. Ze worden ook zwaarder beoordeeld op dit soort activiteiten. En meisje dat zoiets doet is ordinair en kan alleen nog maar jongens van het kamp krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de jongens die ik ken doen dit niet, althans niet in mijn bijzijn :) De jongens die ik het wel zie doen ken ik liever niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrouwen zijn toch vaak opgevoed met het idee: zich te moeten gedragen. Dus niet ordinair enz. Jongens schijnen hier minder moeite mee te hebben.