ik hoorde geluiden in mijn portiek, mag in daarom de politie inschakelen?

Ik hoorde zn 5 min geleden vreemde geluiden in mijn portiek toen ik naar mijn deur sloop maakte ik perongelijk geluid en aantal seconden later hoorde ik voetstappen weglopen, zou ik alsnog de politie moeten inschakelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
paulus811
10 jaar geleden
En wat ga je dan zeggen? Dat je voetstappen hoorde? Denk niet dat ze erg onder de indruk zullen zijn. Hou de boel een beetje in de gaten en als er iets in bel je de politie. Maar eerder niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het probleem is dat er al een tijdje inbraken rond gaan daarom
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@meneermr, Er worden elke seconde meerdere inbraken, overvallen en andere strafbare feiten gepleegd.
En toch zijn er altijd mensen die de dans ontspringen terwijl anderen meermaals het noodlot aantrekken.
En weet je waarom?
Omdat er mensen zijn die in (h)eerlijkheid en vrede met zich zelf en anderen leven waardoor het leven hen ook op die wijze beloont.
En er zijn er die vergeten te leven in volle vertrouwen, respect of (h)eerlijkheid tegenover eender wie of wat en dan trek je automatisch (via diverse wegen en in diverse vormen) datgene aan wat je niet wenst aan te trekken. De keuze is nu aan jou om als een angsthaas elk geluid te registreren en in speed tempo op een mentale crash af te stevenen, dan wel vertrouwen te hebben in jouw eigen respectvolle inbreng in het grote geheel en dan hoef jij je nergens zorgen om te maken omdat je altijd ervaringen opdoet in verhouding tot jouw eigen vertrouwen of wantrouwen en verhouding tot jouw eigen respect of respectloosheid tegenover élk facet van het grote geheel. Vraag jezelf eens af hoe jij werkelijk in het leven staat.
Ben je iemand die snel oordeelt en veroordeelt?
Of ben je iemand die iedereen evenveel Succes en herkansingen gunt? Sinds ik élke dag bewust én oprecht het Allerbeste gun aan Alles & Iedereen en sinds ik oprecht Liefde kan voelen vanuit mijn hart voor Alles & Iedereen, trek ik steeds duidelijker gewenste situaties aan. Van zodra ik voel dat de angst voor bijvoorbeeld een overval of een ongeluk mij overvalt dan ga ik in gedachten onmiddellijk naar mijn vaste intenties waarin ik dus Alles & Iedereen evenveel van het Allerbeste wens.
Met dit soort intenties (die je uiteraard wel dient te menen want anders plaats je automatisch intenties om onheil aan te trekken) vrijwaar jij jouw persoonlijke comfortzone van fenomenen waar jij geen weg mee weet. Zo simpel zitten wij in elkaar.
Zo simpel kan je een inbraak bij jou thuis vermijden.
Zo simpel kan je van jouw leven één groot feest maken en jezelf vrijwaren voor eender welk onheil, ja zelfs in de meest gore beurten van de wereld. Veiligheid is relatief en wordt dus IN ons zelf geactiveerd of gedesactiveerd. Aan jou nu de keuze om jezelf op deze wijze uit eender welke 'gevaren'-zone te houden. Liefs en een leven vol toenemende gemoedsrust gewenst!!!

Antwoorden (3)

zolang er niets gebeurd is bijv: braakschade, vernieling of diefstal valt er niets te beginnen. Het enige wat ze zouden kunnen doen om wat vaker door de straat te rijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja waarom zou je de politie niet mogen bellen zei beslissen dan zelf of ze een kijkje komen nemen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Informeer eerst bij je buren,misschien hebben zij ook wat gehoord. Maar het lijkt me wel handig om de politie in te lichten,je hoeft dan niet te bellen,maar kan ook via internet doorgeven,dat je het niet vertrouwt,dan maken zij er een melding van.