Hoe kun je het beste iemand negeren?

Gewoon niet reageren zou je zeggen..Maar ik kan dat dus niet;-(
Iemand een goede tip?

Toegevoegd na 5 minuten:
Op de werkvloer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In welke context? Wat zijn de contactmomenten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op werk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga je raad opvolgen.

Het beste antwoord

Ik denk dat het een leerproces is. Je zult moeten proberen om in te zien dat die ander het niet waard is dat je nog reageert op zijn opmerkingen en/of gedragingen.

Dus steeds als die persoon zoiets doet wat jou eigenlijk niet bevalt kun je denken; ach ja, hij/zij is niet wijzer en is eigenlijk ontzettend raar (of stom, dom, maf, oversext of whatever) omdat hij/zij zo doet.

Als jij nu reageert heeft die persoon zijn/haar zin. Aangezien jij helemaal die persoon geen plezier gunt en hem/haar ook niet zijn/haar zin wil geven, doe je net alsof het jou niet raakt.

Uiteindelijk zal het je gaan lukken om niet te reageren door je eigen gedachte (die ik hierboven heb verteld). Uit eigen ervaring weet ik dat het heel moeilijk is en je dit ook niet zomaar zal gaan lukken. Dus veel oefenen; het resultaat is verbluffend.

En het leuke ervan is dat je er nog lol in krijgt ook na verloop van tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Hm.. Als niet reageren echt niet kan. Gewoon gelijk geven. Dan stopt elke argumentatie en redenatie gelijk. Ben je het snelste af van iemands opmerkingen. Uiteraard betekend dit niet dat de persoon ook daadwerkelijk gelijk heeft..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon ja/nee en amen .
goedemorgen goedemiddag weegt geen pond .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou ja je kan ze makkelijk negeren als je doet alsof ze er niet zijn! dus als iemand je uitscheld: kijk gewoon uit het raam of als het op school is: luister gewoon naar de wat de juf of messter zegt! simpel.

groetjes zoe1016h
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon je oren dicht doen met je vingers en zeggen: "LALALALALA". De ander zal het zo irritant vinden en meteen begrijpen dat je niet wilt luisteren dat je ophoud. Of wil je niet dat hij denkt dat jij hem irritant vind? Want dan moet ik even ander advies bedenken :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door te doen wat je zegt: NEGEREN, n e g e r e n . . .

Volhouden en negeren, dat is het beste... Die ander stopt op een gegeven moment, hoe slimmer hij is hoe eerder dat hij stopt...

Negeren, dus...

Je hebt geen keuze... Alle energie is verspilde energie, dus dat doe je niet... Negeren, toch doen dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken de achtergrond niet waarom je iemand wilt negeren. Ik bedoel, er kunnen verschillende redenen zijn om iemand te negeren. Je kunt dat letterlijk doen (dus niet meer ontmoeten) en dan ben je er van af. Maar ja, als je de "negeerpersoon" dagelijks op je werk ontmoet, is dat een beetje lastig. Vaak wil je mensen negeren omdat ze vervelende opmerkingen tegen je maken. Ik heb eens een cursus gevolgd waar dat probleem werd behandeld en ik zal mijn ervaring met je delen. Als je b.v. een collega om een pen vraagt, zijn er collega's bij die altijd een tegenvraag stellen. Zoals: mag ik je pen even lenen? Collega: oh, ben je die weer vergeten? Dit soort opmerkingen werden onder de noemer "commentaar" geplaatst. De oplossing was dan gewoon de vraag herhalen, dus: mag ik je pen even lenen? We hebben hier veel op geoefend en wat bleek. De tegenvragen stopten en dus de opgewekte irritaties. Ik heb hier veel plezier aan beleefd in mijn verdere carriere. Misschien kun je er iets mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Negeren bestaat niet alleen uit het letterlijk negeren van een persoon maar juist ook uit het extra aandacht geven aan een ander.

Zo werkt het bv met kinderen. Doet een kind iets wat niet mag, een ander kind pijn doen bv, negeer dan dat gedrag maar haal het kind aan dat pijn gedaan is. Knuffel het, geef het aandacht.

Zo werkt het ook op de werkvloer, verleg je aandacht naar iets wat de ander voelt. En het negeren heeft meer effect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon door eerlijk te zijn, en rechtstreeks.
Iemand duidelijk maken in eenvoudige rechtstreekse bewoordingen dat je het contact niet op prijs stelt.