Kan een drugshond cocaïne aan je hand ruiken doordat je een biljet hebt aangeraakt waar ooit deze stof mee is gesnoven?

Zou een drugshond aan je hand kunnen ruiken dat je dat biljet hebt aangeraakt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel de biljetten niet, maar de hand die ze heeft aangeraakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou als de hond de biljetten niet kan ruiken volgens LGA, dan ook de hand niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wie zegt dat LGA de wijsheid in pacht heeft? Graag argumenten dan.
Er zijn honden die één molecule kunnen waarnemen.

Het beste antwoord

Ja, een daarvoor opgeleide hond kan dit inderdaad constateren indien dit spoor van cocaïne nog vers is.
Indien het biljet bijvoorbeeld al vele malen van plaats of van eigenaar veranderd is dan vervagen die sporen en zullen de handen niet meer sporen van cocaïne vertonen dan bij eender welke doorsnee burger die (wellicht vaker dan verwacht of gewenst) met dit goedje in aanraking komt.

Maak je dus geen zorgen als je op één of andere manier sporen van cocaïne op je lijf krijgt, dat is heden ten dage in vele regio's onvermijdelijk.
De politie weet en merkt dat ook wel hoor of je een leek ben of niet ;-) ;-)

Anyway, Have Fun Any Way!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rob Neumann van het drugsopsporingsbedrijf Rohel geeft een voorbeeld. ‘Stel je krijgt 5 briefjes van een tientje terug in een winkel. Een daarvan is ooit gebruikt om cocaïne mee te snuiven. Dan kan een hond een half uur nadat je dat briefje hebt aangeraakt nog steeds de cocaïne aan je handen ruiken.’

Andere antwoorden (1)

alleen op het moment dat jij dat biljet in je handen heb,die in aanraking is geweest met genoemde drugs, en als er precies op dat moment een drugshond in de buurt is die iedereen moet besnuffelen, dan kan hij dat idd ruiken, maar alleen als de samenloop van gebeurtenissen op dat juiste moment is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als je dat biljet niet meer in je handen hebt?
ronron1212
10 jaar geleden
Als er nog coke sporen aan je hand zitten dan kan de hond dat ruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Als er nog coke sporen aan je hand zitten dan kan de hond dat ruiken"
Wat dacht je? Daar zijn speurhonden toch voor.
Maar zitten die sporen dan nog op je hand? Dat is ook in de vraag gesteld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als jij je handen niet wast waardoor je handen schoon worden en de sporen erop blijven zitten kan de hond dat ruiken...