Aangerand, zal ik aangifte doen?

Ik had een fotoshoot met een nieuwe fotograaf 1op1 en hij vond mij al heel erg sexy maar na een tijdje heeft hij mijn prive plekken af en toe aangeraakt. Hij deed alsof het perongeluk ging maar toen ik hem er op wees zei hij "Sorry je bent gewoon zo sexy ik kon mij niet inhouden'' Nou heb ik echt haat voor deze fotograaf en zou ik hem het liefste aanklagen maar ik ben bang want deze fotograaf heeft mijn adres en ik ben bang dat die mij komt bezoeken. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aangifte doen, vooral voor al die andere sexy meiden die straks op zijn stoep staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toch aangifte doen. Zo hoort iemand niet met anderen om te gaan, wie weet is er straks iemand anders ook slachtoffer van zo iemand.
Ritsuka
10 jaar geleden
Aangifte doen hoor, straks doet hij dit vaker bij jonge meisjes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op termijn zal élk zogenaamd slachtoffer merken dat aangifte doen niet de beste oplossing is voor zichzelf.
Immers...
wie, om welke reden ook, niet duidelijk kan/durft aan te geven waar de persoonlijke grens ligt die zal zich altijd wel ergens laten domineren of aanraken op een wijze die niet gewenst is. Ik spreek uit persoonlijke ervaring dus ik weet echt wel waarover ik het heb.
Toen ik nog jong, aantrekkelijk en héél onzeker was trok ik ook dit soort situaties aan.
Geen enkele aanklacht werd ooit serieus genomen en aanvankelijk werd ik daar woest om.
Doch in de loop der jaren ben ik duidelijke patronen gaan herkennen in mijn leven en dat van anderen. Sinds ik blaak van Liefdevolle intenties voor mezelf en anderen trek ik dat soort zaken nooit meer aan. Dat kan je aan het toeval wijten maar dat is niet zo.
Toen ik me onbewust als onderdanig, minderwaardig of als slachtoffer opstelde werd ik ook als dusdanig behandeld en benaderd.
Sinds ik me bewust als gelijkwaardig aan anderen ben gaan opstellen word ik ook in verhouding benaderd en behandeld. Anderen veranderen dus van houding in verhouding tot onze eigen status van zijn.
Niet meer, niet minder. Denk hier allemaal maar eens héél goed over na vooraleer de 'schuld' van eender wat bij derden wordt gelegd.
Die derden zijn evenzeer slachtoffer van de verwarrende signalen die het zogenaamde slachtoffer uitstuurt.
Pas wanneer mensen bewust omgaan met zichzelf en zichzelf beter leren kennen... pas dan kunnen ze ook duidelijkheid scheppen bij hen die zich thans slachtoffer voelen. Liefs en fijne assertieve, vredelievende dag nog!

Antwoorden (3)

Zelf zou ik wel aangifte doen, want hij wegkomt met zo'n daad bij jouw dan gaat hij dat ook bij een ander doen. Misschien dat die persoon nog slechter af is.
Ik zou eerst naar de politie gaan en hen vragen of het verstandig is om aangifte te doen. Zij kunnen je meestal goed adviseren hierin. Ook is er dan al een melding geweest die in de toekomst van pas kan komen.

Je kan ook contact opnemen met slachtofferhulp om hier informatie te vragen.

In de link staat hoe je contact met hen kan opnemen.
Sterkte en niet bang zijn.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankuwel voor uw reactie. Het ergste vond ik nog dat hij getrouwd was en dat zijn vrouw in verwachting was. Ik wou hem toen eerst niet aanklagen omdat ik niet wou dat die vrouw er achter kwam omdat ik het zo zielig zou vinden voor haar. Maar hij heeft mij veranderd met zijn daden ik ben veel meer terug getrokken en durf niks en ik ben erg schrikachtig en vertrouw mensen niet meer. Ik ga morgen denk contact opnemen met de politie om te vragen wat hun vinden dat ik moet doen. Nogmaals dankuwel voor uw hulp.
Groetjes
Je moet altijd aangifte doen! Als je geen aangifte doet, kunnen ze niets tegen deze viezerik beginnen. Als hij later weer iemand aanrandt en dat meisje besluit ook aangifte te doen, is de kans groter dat de politie ermee aan de slag gaat als er al eerder aangifte tegen hem is gedaan. Aangifte kun je online doen en of bij het politiebureau in de buurt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Persoonlijk zou ik geen aangifte doen maar kordater optreden tegenover deze fotograaf. En in jouw geval is kordater optreden: Wegblijven!

Jij bent de baas over jouw lijf en als jij je niet kordaat weg trekt als zich iets voordoet wat jij niet wil dan geef Jij de verkeerde signalen aan die ander.

De keuze is natuurlijk aan jou om met deze vage beschrijvingen naar de politie te stappen maar ik garandeer jou dat hun kruisverhoor jou veel meer ongemakken zal bezorgen dan die je thans ervaren hebt bij de fotograaf.
Met andere woorden:
Reken er niet op dat de politie jou zonder slag of stoot gelooft want er zijn in de loop der tijden reeds veel te veel valse beschuldigingen tegenover derden neergelegd waardoor degenen die een klacht komen neerleggen vaak ondervraagd worden alsof zijzelf de beklaagden zijn.

De politie zou bijvoorbeeld kunnen vragen hoe het mogelijk is dat deze fotograaf per ongeluk jouw prive plekken aan kan raken?
Wat zijn voor jou prive plekken en waarom geef jij ze 'bloot' als jij niet wenst dat anderen ze aanraken?
Over welk fotoshoot ging het?

En dit zijn dan nog de hééle brave en weinig insinuerende vragen hé.

Denk hier maar eens héél goed over na en werk in de eerste plaats aan jouw persoonlijke lichaamstaal.
Stel je van meet af aan assertief (niet agressief dus) op waardoor het voor derden duidelijk is waar Jouw specifieke grenzen liggen.
Maak jouw grenzen ook verbaal duidelijk want ook dat voorkomt heel wat ongewenste benaderingen van anderen.

Breng jezelf en jouw grenzen op een respectvolle manier over zodat je geen kwaad bloed opzet bij anderen maar net Respect afdwingt op een wijze die alle betrokken partijen als leuk, boeiend én leerrijk ervaren!

Met dit soort acties ga je jouw leven en dat van anderen veel meer verrijken dan voor de weg van aanklacht te kiezen.

Nogmaals, denk hier maar eens héél goed over na en neem pas actie van zodra je jouw eigen impact in het geheel alsook de gevolgen op korte en lange termijn hebt overzien.

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou ik trok weg toen hij dit deed. Maar hij deed het hierna nog vier keer. Hij deed alsof die mij van pose wou veranderen. Zoals hij wou dat ik mijn ene been iets naar voren deed en als ik dit zelf niet goed deed kwam hij naar me toe schoof mijn been naar voren maar ging wel even met zijn hand 'perrongeluk mijn bikini broekje in'. Ik had een bikini shoot voor een bepaald merk en de fotograaf zou heel 'professioneel'' zijn volgens t bureau. Ik gaf ze dus helemaal niet bloot maar hij zocht ze op. En alsnog als ik een bedenkt/ deels naakte shoot had mag een fotograaf je nooit aanraken op deze gebieden...
Ik heb bewijs want ik had zijn nummer omdat de shoot eerst verzet werd. Na de shoot heb ik hem een bericht gestuurd met de vraag waarom hij mij aanraakte op deze plekken en dat ik mijn bureau zou inlichten. Hij antwoorde ''Het spijt me ik had het ook niet moeten doen. Ik voel me erg schuldig'' Dus.. bewijs heb ik ook.
En dat er een derde slachtoffer is snap ik niet dat vind ik onzin. Hij weet dat hij mij niet mag aanraken daar. Ik heb bewijs, en ik hoop dat deze man nooit meer modellen mag fotograver en ik vind hem absoluut geen slachtoffer maar meer een arrogante egoïstische en de rest hou ik maar voor me.
Ritsuka
10 jaar geleden
Sorry als ik het verkeerd begrijp, maar bedoel je nu te zeggen dat het je eigen schuld is als je aangerand of verkracht word, omdat je het uitlokt?
Ritsuka
10 jaar geleden
Zelfs als je duidelijk je grenzen aan geeft kunnen sommige figuren hun handen niet thuishouden, dat heeft niks met je houding of uitstraling te maken,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou direct opgestapt zijn en het niet tot een 5e ongewenste aanraking laten komen.
Dat is wat ik bedoel met het feit dat JIJ een duidelijke grens dient te trekken van zodra je aanvoelt dat een ander dat niet kan.
Door niet meteen op te stappen geef jij onvoldoende duidelijkheid over jouw grenzen en daardoor geef je anderen de kans om verder te gaan dan jou lief is. Sommige mensen h()erkennen jouw grens automatisch, anderen niet.
Wijzelf zijn verantwoordelijk voor het activeren van de aantrekkings- of afstotingsreceptoren in ons persoonlijk energetisch veld. We worden ons hiervan bewust via diverse noodzakelijke leuke en minder leuke ervaringen. Jij staat op dit moment enkel open voor jouw versie van deze ervaring en jij stelt anderen verantwoordelijk voor jouw welzijn.
En toch zal ook jij op termijn begrijpen dat élke ervaring, hoe bizar of ongewenst ze aanvankelijk ook ervaren werd, een Constructieve reden van bestaan heeft. Hetgeen jij met die fotograaf ervaren hebt kan je nu hanteren om nog meer conflicten te veroorzaken tussen andere mensen ofwel beslis je om je te verdiepen in de impact van jouw eigen hormonen gerelateerde intenties en/of jouw chemisch-magnetisch proces in het grotere geheel en stap je bijgevolg af van de slachtoffer-dader positie.
Ik kan je aanraden om elke dag opnieuw zuivere (onvoorwaardelijke) Liefde te leren voelen tegenover élk facet van de schepping. Liefde voor jezelf en Liefde voor anderen, als je dit consequent doet dan activeer je een soort automatisch ordescheppende hormonen en dan verdwijnen alle ongewenste fenomenen vanzelf uit jouw leefwereld. Ik kreeg zelf deze raad van een wijze man nadat ik de voor mij meest akelige aanranding heb ervaren. Het leek mij toen onmogelijk om hierin te slagen en ik kon mij niet inbeelden wat dit mij zou brengen.
Wel...
het brengt mij dagelijks Geluk, Succes en zowel innerlijke als uiterlijke rijkdom! Dat is wat ik ook Jou toewens lieve daani ;-) Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, Ritsuka en toch...
wij activeren ook onbewust een heleboel ongewenste reactie bij anderen.
Pas als je dit kan/wil/durft te aanvaarden keer je het tij wat ervaren van ongewenste fenomenen betreft.
Pas wanneer wij de volle verantwoordelijkheid nemen voor de aard van onze intenties die op hun buurt verantwoordelijk zijn voor de transformerende karakters van hormonen (= intelligente energievorm) ... pas dan zijn wij in staat om conflictloos met onszelf en anderen om te gaan. Ik heb er ook vele zware jaren en ontelbare ongewenste ervaringen over gedaan om deze eenvoudige doch logische én verifieerbare logica te ontdekken, te bevatten, te aanvaarden en bewuster te hanteren. Iedereen leert deze les op eigen wijze en aan eigen tempo.
Ik ben Blij dat ik er open voor sta en dat ik er eindelijk zicht op heb hoe ik mezelf uit de conflictzone kan houden. Dit wens ik uiteraard émk levend wezen toe. De keuze is nu aan jullie om er evenveel jaren en evenveel ongewenste ervaringen als ik over te doen ofwel vanaf vandaag reeds de moeite te doen om het tij gunstig te keren en via Liefdevolle intenties het soort hormonen te activeren die garant staan voor conflictloze transformatieprocessen tussen onszelf en wat is zoals het is. En ja, dit vraagt aanvankelijk consequente mentale oefeningen als je niet gewend bent om zo te redeneren. Maar het loont zo duidelijk en intens dat je er verslaafd aan geraakt. En weet je...
consequent Liefhebben is de enige verslaving die loont op élk levensvlak!!!
Test deze eenvoudige methode maar eens uit, ik geef er iedereen levenslange garantie op ;-) Veel plezier ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toch maar een plusje, niet voor je antwoord, maar voor je reacties, wil je me een plezier doen en die big smile in het vervolg weglaten, dit vind ik niet passend bij de antwoorden die je geeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lieve crea, Bedankt voor de + enne...
Die Big Smiles passen voor jou misschien niet bij mijn antwoorden maar voor mij wel. Ik kijk op diverse fronten heel anders tegen de dingen des levens aan dan velen en in mijn zienswijze past die Big Smile dus helemaal. Het is niet omdat anderen op bepaalde fronten doemdenkers zijn of geen weg kunnen met een bepaalde situatie dat ik zelf ook mee moet gaan in hun drama hé. Het is net mijn Big Smile die mij uit die ongewenste situaties houdt dus als ik die weg 'moet' houden dan klopt voor mij het plaatje niet meer. Maar ik zal er naar jou toe rekening mee houden en mijn Big Smile in één of andere verdoken formule steken hoor ;-) Alleszins Bedankt voor jouw reactie en fijne zondag nog!