Als onze nieuwe koning met zijn gezin gaat fietsen gaat er dan altijd beveiliging mee fietsen?

Hij vertelde dat hij graag in zijn vrije tijd met zijn gezin gaat fietsen in de natuur en zo. Maar zijn ze dan echt alleen met hun gezinnetje of gaan er altijd beveiligers mee?

11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kinderen worden zelfs beveiligd op school en als ze gaan spelen bij een vriendinnetje dus ook als ze gaan fietsen.

Het beste antwoord

Van dat fietsen zal in de toekomst niet veel meer komen.

En ja, als hij dat deed, als de familie ging of gaat fietsen gingen er altijd beveiligers mee.

Als ze gaan wandelen gaan er beveiligers mee en als ze naar het strand gaan
ook en als ze gaan winkelen ook.
Altijd dus.

Toegevoegd na 2 minuten:
Aangewezen leden van het Koninklijk Huis en gasten van de leden van het Koninklijk Huis worden 24 uur per dag beveiligd op wettelijke grondslag. Dat gebeurt in binnen- en buitenland, tijdens functiegerelateerde (protocollaire) werkzaamheden en evenementen, ,,,,,,,,,,,maar ook in privé-omstandigheden van de te beveiligen Leden van het Koninklijk Huis. Het spreekt voor zich dat de dienst zich zoveel mogelijk aanpast aan de wensen van de te beveiligen personen. Dit vraagt een grote mate van flexibiliteit en improviseringsvermogen van de medewerkers. Leden van het Koninklijk Huis kunnen de plannen voor hun dagindeling immers plotseling veranderen. Ook kan een activiteit die al tot in de puntjes is voorbereid, op het laatste moment worden afgeblazen. De DKDB streeft naar een vast beveiligingsteam voor de koninklijke famillie, omdat zij levenslang wordt bewaakt. Een vast team beveiligers werkt van beide kanten het prettigst, gezien de inbreuk op de privacy die noodzakelijkerwijs gemaakt moet worden.

De operationele Unit Koninklijke Beveiliging (KB) is belast met de uitvoering van persoonsbeveiliging en objectbeveiliging, en het geven van beveiligingsadviezen. TBP’s van de Unit Koninklijke Beveiliging zijn Hare Majesteit de Koningin, De Prins van Oranje, Prines Máxima, Prinses Amalia, Prinses Alexia, Prinses Ariane, Prinses Margriet en Prof.mr. Pieter van Vollenhoven.

Bronnen: ■nl.m.wikipedia.org/wiki/Dienst_Koninklijke_en_Dipl...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Willem Alexander, Maxima en hun kinderen worden altijd begeleid door beveiligers van de DKDB. Deze beveiligers werken zo onopvallend mogelijk, maar ze zijn er wel. Zo moet dat helaas tegenwoordig.
11 jaar geleden
Ja er is altijd beveiliging en dat is altijd zo geweest. Ook bij koningin Juliana vroeger. Het heeft niets met de huidige tijd te maken. Al zal de bewaking nu intensiever zijn....