Nog een brandweervraag, krijgt een werkgever een vergoeding als zijn personeelslid opgepiept wordt voor een brand ?

Ik zou me voor kunnen stellen dat je het als werkgever niet prettig vind als je personeelslid bijvoorbeeld in een week 4x opgepiept wordt en zo enkele uren niet op zijn werk aanwezig is.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (2)

De werkgever krijgt niks, daarom is het ook van belang dat de werkgever instemt met de deelname aan de vrijwilligebrandweer. Feit is natuurlijk wel dat je de uren die je niet werkt vanwege een oproep gewoon in moet halen op een ander moment.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, de werkgever krijgt niets vergoed omdat het vaak om vrijwillige brandweerlieden gaat.
De werkgever moet er mee ingestemd hebben dat een werknemer dit doet. Als de werkvgever er wel problemen mee heeft zoekt heel vaak de werknemer een andere baan.