Wat is het verschil tussen een huwelijk en een samenlevingscontract

Wat zijn de grootste verschillen. En als je kinderen heb wat is van deze 2 dan het best om te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij is het zo dat bij een huwelijk alles vanaf nu geregeld is (kinderen, erfenis, hypotheek enz), maar bij een samenlevingscontract moet je alle wijzigingen na het afsluiten steeds opnieuw laten opnemen in dat contract. Dus als je geen huis had, maar nu koopt, dan moet je dat erbijin laten schrijven, ook ieder kind moet apart erbijin opgenomen worden en dat is omslachtiger dan "even" in het trouwboekje laten bijschrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Met een samenlevingscontract kan je makkelijk weer uit elkaar. Maar met huwelijk is het een beetje moeilijk denk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen van beide en heb ik een dochter. Voor mij maakt het niets uit, voor mijn vrouw ook niet en voor mijn dochter ook niet. Mijn dochter heeft mijn achternaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.bruidsplaza.nl/bruidsplaza.nsf/0/8C9FD0CBFFFE85BAC1256F430031AE4B?OpenDocument
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij een huwelijk is alles wettelijk geregeld voor je kinderen, bij samenlevingscontract, moet je het een en ander vastleggen mbt je kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je niet getrouwd bent en je krijgt kinderen moet de vader de vrucht erkennen en dit gaat zelfs door tot justitie
toen mijn vrouw zwanger was waren we nog niet getrouwd ik heb bij de gemeente een vruchterkenningsverklaring moeten afleggen en deze wordt doorgstuurd naar justitie ivm eventuele strafbare feiten en die moeten het ook goedkeuren