Mijn opa en oma hebben een poos in een (overigens ongelooflijk lelijke) groene LADA gereden. Waar zijn die auto's toch allaal gebleven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Wij hebben vroeger met meerdere lada's gereden
Ze zijn inderdaad grotendeels naar het oosten terug geexporteerd.
ze waren lekker goedkoop in de aanschaf en onderhoud maar duur met benzine en wegenbelasting
maar echt onverslijtbaar Het was een echte trekker vond ik
hij was inderdaad niet moedrs mooiste maar ik heb er goeie herinneringen aan.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op de sloperij en bij een enkele liefhebber (al ken ik persoonlijk geen liefhebbers voor LADA's).

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie ook:
http://www.ladaclub.nl/

Toegevoegd na 16 minuten:
Nostalgisch draadje:
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,467748,page=62
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja op de sloop, want het zijn ondingen... Als je zo´n Lada wil besturen, dan hoef je niet naar de fitness, na een half uur in de stad rijden, heb je al je triceps en de schuine buikspieren sessie gedaan... Ze zijn niet van deze tijd, daarom zie je ze niet meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's toch juist goed, dat je dan niet meer naar de fitness hoeft?
De Lada is niet meer zoals het voorheen was,het model is m.i. opgepimpt om de auto wat meer op te leuken. Als je vroeger een lada rijder was behoorde je niet tot een stoeren bestuurder. Eigenlijk raar.
Maar de oudjes zijn eruit en is er een nieuw model op de markt gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet iedereen was gelukkig met zijn Lada...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo, wat doet die man dan op 't plaatje? Een autograf delven? Want hij is niet aan 't lopen - en loopt dus niet naar de auto. En vanaf daar zal ie de Lada niet fatsoenlijk kunnen raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens geeft hij uitdrukking aan zijn wanhoop ;-)
Begin jaren 90 was er een enorme vraag naar Lada's vanuit Rusland. Het land was toen net wat meer open gegaan. Daarvoor moest je in Rusland lang wachten op een Lada en ook onderdelen hadden lange wachtlijsten.
De Russen hadden dus veel geld over voor een tweedehands Lada. Meer als wij hier in west-Europa. En er zijn toen vele scheepsladingen vol met tweedehands Lada's naar Rusland vervoerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste denk ik niet dat zulks met een schip gegaan zou zijn - want dat kan gewoon over land. Ten tweede waren er niet veel Lada's in 't westen. Dus 'scheepsladingen vol' lijkt me ook wat overdreven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch is het wel zo. Ik kan me daar nog foto's van herinneren uit de krant destijds. Alle Lada's werden toen in de Rotterdamse haven verzameld.
Bovendien ging het wel om heel erg veel Lada's hoor.
Er waren er in de jaren 70 en 80 best veel verkocht in alleen Nederland al. En er is echt een groot percentage van de toen nog rijdende (of bijna rijdende) Lada's naar Rusland gegaan.