Hebben de omringende landen ook zo'n grote Televisie/ Radio inzameling actie voor Haitie.?

Heb zelf 4 Duitse zenders maar ben nog geen uitzending gezien.
Ook op de Belgische zenders (2) niets gezien.

Toegevoegd na 13 minuten:
ben = heb .!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leuke is dat mensen die niet achter dit soort acties staan, toch moeten doneren via de verdubbeling van de staat. Vervolgens heeft de staat geld tekort en dan krijg je een eeuwigduurde belasingverhoging. Dus wie is de winnaar de overheid.

Antwoorden (5)

Nee, ik ben bang dat dat typisch Nederlands is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Frankrijk hebben artiesten een liedje opgenomen, waarvan de opbrengst voor Haïti is en België heeft een radio actie. Van andere landen weet ik het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
België organiseert morgen een actie die vergelijkbaar is met Radio 555. Onder de noemer Radio 1212 werken vijf radiozenders samen, zoals het publieke radio 2 en Studio Brussel en het commerciële Q-music.
Ook in Duitsland is er een soort van giro 555 met als naam Deutschland hilft. Net als Fransen en Britten organiseren Duitsers spontaan acties om geld op te halen voor Haïti.
Een Britse vrouw gaat bijvoorbeeld een dag lang paardrijden voor Haïti. Ze heeft al 2800 Britse ponden, zo'n 3200 euro opgehaald, maar dat vindt ze nog niet genoeg. Het geld gaat zoals bij veel Britse acties naar het Rode Kruis.
De Britse premier Brown heeft aan Simon Cowell, onder meer de bedenker van X-factor, gevraagd een plaat te maken voor het goede doel.
De single moet nog worden opgenomen, maar naar verluid hebben artiesten als Beyoncé, Lady Gaga en Robbie Williams al hun medewerking toegezegd.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben blij met je uitgebreide antwoordt en twijfel ook geen moment aan de hulpvaardigheid van alle landen.
Maar ik bedoelde dus echt het Radio en Televisie programma wat Nederland in no time op de buis brengt.
Dat had ik nog nergens gespot.! Terwijl ik toch dagelijks op deze zenders kijk.
Pure interesse mijnerzijds.
Nee hoor, heel veel andere landen doen ook dergelijke acties. Onder meer België en Canada hebben daarbij ook radio en televisie specifiek ingezet dat ik weet, maar een hele lijst vind je op de 3 bijgevoegde bronnen, wel in het Engels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zeker hoor maar in belgie en duitsland was men niet zo gul als wij belgie gaf ongeveer 7 miljoen en duitsland gaf ruim 19 miljoen kan helaas geen bevesting van duitsland vinden.